logo

کد خبر : 10000
تاریخ خبر : 1405/04/02
۲۹۷ زندانی مازندرانی راهی خانه شدند
همزمان با هفته قوه قضاییه؛

۲۹۷ زندانی مازندرانی راهی خانه شدند

رئیس‌کل دادگستری مازندران از آزادی ۲۹۷ مددجو از زندان های استان همزمان با هفته قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش چامه شمال، دکتر عباس پوریانی در آیین آزادی زندانیان استان در بابل، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع)، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره آیت الله شهید دکتر بهشتی و همه شهدای گرانقدر، گفت: هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی است تا مشکلات زندانیان و خانواده آنها مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران، زندان را فرصتی مناسب برای تفکر و خودیابی دانست و با اشاره به سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان ها، تاکید کرد: زندانیان آزاد شده فرصت بوجود آمده را قدر بدانند و با رفتار و کردار مناسب بازگشت مجدد به زندان نداشته باشند.

پوریانی افزود: امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه با همکاری روسا و دادستانهای حوزه های قضایی استان که دغدغه زندانیان و خانواده آنها را دارند و پیگیری مستمر مدیرکل زندان های استان، ۱۳۰ نفر از مددجویان زندان بابل آزاد شده و به کانون خانواده خود باز می گردند.

رئیس‌کل دادگستری مازندران ادامه داد: دستگاه قضایی و همکاران ما در مجموعه دادگستری و اداره کل زندان های استان، مترصد کمترین فرصت ها برای آزادی زندانیان هستند و در این راستا امروز مجموعاً ۲۹۷ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در سراسر استان با بهره مندی از ارفاقات قانونی آزاد شدند که از روسا و دادستان های حوزه‌های قضایی، مدیرکل زندان های استان، مدیریت ستاد دیه مازندران و مسئولان انجمن حمایت از زندانیان قدردانی می کنم.

گفتنی است: همزمان با هفته قوه قضاییه و با حضور رئیس کل دادگستری مازندران، دادستان مرکز مازندران، معاونان دادگستری استان و روسا و دادستان‌های حوزه های قضایی و مدیرکل زندان های استان از اداره زندان شهرستان بابل بازدید به عمل آمد و طی آن درخواست های ۷۰ نفر از مددجویان مورد بررسی قرار گرفته و دستورات لازم در این خصوص صادر شد.

همچنین با حضور مسئولین، مسجد آیت الله روحانی و همچنین استودیوی سمعی و بصری امید زندان بابل افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای خبر/