به گزارش چامه شمال، صبح سهشنبه، سالن ملاقات مردمی فرمانداری ساری بار دیگر میزبان شهروندانی بود که از گوشه و کنار شهرستان آمده بودند؛ مردمی با روایتهایی متفاوت اما دغدغههایی مشترک؛ دغدغه زندگی، معیشت، اشتغال و آینده.
یکی از نخستین مطالبات مطرحشده، بازگشایی معبر در منطقه طالقانی اول بود. موضوعی که پس از طرح از سوی یکی از اهالی، بلافاصله در دستور پیگیری قرار گرفت.
در ادامه نیز فرماندار ساری با برقراری تماسهای تلفنی مستقیم با مدیران دستگاههای اجرایی، روند رسیدگی به برخی مشکلات را شتاب بخشید.
در میان مراجعان، خانوادههای کمبضاعت نیز حضور داشتند؛ خانوادههایی که برای تأمین حداقلهای زندگی و رفع مشکلات معیشتی خود به فرمانداری مراجعه کرده بودند.
درخواست صدور مجوز نانوایی برای یک بانوی سرپرست خانوار، مشکلات تعمیر و تأمین مسکن، پیگیری امور اشتغال و حمایت از اقشار آسیبپذیر از جمله موضوعاتی بود که از سوی مردم در دیدار مردمی فرماندار، مطالبه شد.
مادر و خواهر یکی از شهدا نیز با دغدغه مسکن به ملاقات فرماندار آمدند. در همین دیدار، اسکندرنیا با تأکید بر جایگاه والای خانوادههای شهدا گفت: همه مسئولان نوکر و خادم خانوادههای شهدا هستند و خدمت به آنان وظیفهای افتخارآمیز است.
درخواست اهالی روستای "مرگاب" دودانگه برای آسفالت راه روستایی، پیگیری موضوع الحاق به بافت، جابهجایی شغلی میان دستگاهی کارکنان، مشکل تمدید قرارداد کانکس میوهسرا با شهرداری و همچنین مسائل مالی، آب آشامیدنی و کشاورزی چند دهیاری از دیگر مطالبات مطرحشده در این ملاقات مردمی بود.
در بخش چهاردانگه نیز یک دختر ۱۸ ساله برای دریافت تسهیلات اشتغال در حوزه طراحی و دوخت درخواست خود را مطرح کرد؛ مطالبهای که میتواند آغاز راهی برای کارآفرینی و استقلال اقتصادی باشد.
همچنین مشکل بیش از یکسالۀ دریافت اشتراک گاز برای یک دامداری صنعتی در روستای علمدارده چهاردانگه مورد بررسی قرار گرفت.
درخواست یک بانوی بیسرپرست برای بهرهمندی از طرح نهضت ملی مسکن و تأمین ودیعه مسکن، مشکل تأمین گازوئیل پیمانکاران پروژههای عمرانی شهرستان و سایر مطالبات مردمی نیز از جمله موضوعاتی بود که در این روز روی میز خدمت قرار گرفت.
آنچه بیش از هر چیز در این دیدارها جلب توجه میکرد، تنها شنیدن سخنان مردم نبود؛ فرماندار یا تلفن را برمیداشت و با مدیران تماس میگرفت، یا یادداشت برمیداشت و دستور پیگیری صادر میکرد. گویی هر مطالبه، پروندهای بود که باید تا رسیدن به نتیجه دنبال شود.
راهاندازی دفتر پیگیری مطالبات مردمی و اجرایی در فرمانداری ساری
اسکندرنیا در حاشیه این ملاقاتها از راهاندازی دفتر پیگیری در محل فرمانداری ساری خبر داد و گفت: تمامی ارجاعات مردمی میز خدمت به دستگاههای اجرایی، همچنین مطالبات مطرحشده در سفرهای میدانی به بخشهای ششگانه و مناطق مختلف شهری، از سوی این دفتر تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.
او معتقد است میز خدمت باید واقعاً میز خدمت مردم باشد؛ میزی که خروجی آن نه مکاتبه و بایگانی، بلکه گرهگشایی از مشکلات شهروندان باشد.
سهشنبه به پایان رسید، اما روایت آن در چهره مردمی که هنگام ورود با نگرانی و دلمشغولی قدم به فرمانداری گذاشته بودند و هنگام خروج با امید و لبخندی هرچند کوچک راهی خانه شدند، ماندگار شد.
اینجا مردم روبهروی فرماندار مینشینند و از دردهایشان میگویند؛ دردهایی که شنیده میشوند، پیگیری میشوند و برای حلشان ارادهای جدی وجود دارد.
و شاید به همین دلیل است که میتوان گفت: اینجا کسی دست خالی بازنمیگردد.
انتهای خبر/