به گزارش چامه شمال، سیدکاظم حسینی کارنامی اظهار کرد: همکاران پرتلاش حوزه لوازم اندازه گیری معاونت فروش و خدمات مشترکین با جدیت و تعهد به رسالت خود، اقدام به بازدید، تست و بازرسی 142 هزار کنتور برق در حوزه جغرافیایی شرکت توزیع نیروی برق مازندران کردند.
وی افزود: این بازدیدها که بنا به درخواست مشترکین و همچنین در راستای وظایف ذاتی این حوزه انجام شد، دستاوردهای قابل توجهی را به همراه داشت.
حسینی کارنامی از کاهش 45 میلیون کیلووات ساعت مصرف برق با تعویض کنتورهای معیوب و شناسایی انشعابات غیرمجاز خبر داد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: در این بازدیدها، 23 هزار کنتور که دارای نقص و ایراد بودند، شناسایی و تعویض شدند.
حسینی کارنامی بیان کرد: تعویض این کنتورها منجر به کاهش 32 میلیون کیلووات ساعت مصرف برق گردید که معادل صرفه جویی قابل توجهی در منابع ملی و همچنین کاهش هزینه های مشترکین است.
وی افزود: علاوه بر این، طی این بازدیدها نزدیک به 3 هزار مورد استفاده غیرمجاز از انرژی برق نیز کشف و با متخلفین مطابق با قوانین و مقررات برخورد قانونی صورت گرفت.
حسینی کارنامی یادآور شد: این اقدام منجر به بازگشت 13 میلیون کیلووات ساعت برق به چرخه فروش و جلوگیری از هدر رفتن این منبع ارزشمند شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای حوزه لوازم اندازه گیری در سال گذشته، هوشمندسازی 80 درصدی مشترکین بود و این اقدام که با برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی همکاران این حوزه انجام شد، نقش موثری در مدیریت مصرف برق، بهینه سازی شبکه و ارائه خدمات نوین به مشترکین ایفا خواهد کرد.
حسینی کارنامی اضافه کرد: هوشمندسازی مشترکین در بخش های عادی و دیماندی انجام شده و شامل تعویض کنتور، تعویض تابلو سنجش، کنترل پذیری پست های اختصاصی مشترکین ولتاژ اولیه و سایر اقدامات مرتبط بوده است.
وی یادآور شد: در کنار هوشمندسازی، عملیات رویت پذیر نمودن و ثبت اطلاعات 23 هزار مشترک دارای کنتور هوشمند نیز در سال گذشته به انجام رسید و این اقدام که شامل اطلاعات 9 هزار مشترک تک فاز و 14 هزار مشترک سه فاز می باشد، امکان دسترسی برخط و لحظه ای به اطلاعات مصرف این مشترکین را فراهم کرده است.
حسینی کارنامی خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه لوازم اندازه گیری در سال گذشته، نشان دهنده تلاش و تعهد بی وقفه همکاران این حوزه در راستای ارائه خدمات با کیفیت به مشترکین، مدیریت مصرف برق، صرفه جویی در منابع ملی و حفظ حقوق بیت المال می باشد.
انتهای پیام/