حسین احمدی
به گزارش چامه شمال، آیتالله رئیسی در آخرین سفر استانیاش به مازندران آمد و ۸۰۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص داد تا "تجن" دوباره لبخند بزند.
شهرداری ساری هم به پاس قدردانی از جمهورِ شهید، نام این پروژه را "سیدالشهدای خدمت" نامید تا این پُل خوشنام شود.
پل کابلی در جوار پل راهآهن بر روی رودخانه تجن ایجاد شد تا اتومبیلها، شرق تا غرب ساری را گز کنند اما جاده متصلکننده به ذغالچال سالها متوقف بود و سرانجام دولت سیزدهم این پل بتنی را همچون پلِ آهنی همجوارش عاقبتبخیر کرد.
در سالهای میانی اجرای این پروژه، تابلو روزشماری توسط شهردار وقت در ابتدای بلوار داراب نصب شده بود که در میانه راه به "۲۲۱ روز" که رسید به ناگاه ناپدید شد و دیگر خبری از آن روزشمار نگونبخت در دست نیست.
شهروندان ساروی انتظار دارند بر روی تمام پروژههای شهری روزشماری واقعی نصب شود و در روزی که شمارش به صفر و موعد افتتاح رسید، مسئول مربوطه پاسخگو باشد و مدیرانی که ترک فعل داشتند در محضر قانون بایستند.
به امید آنکه دیگر هیچ پروژهای به عاقبت "پل تا پل" مبتلا نگردد و هیچ تابلوی روزشماری گم نشود.
پایان ۱۲ سال انتظار
فاز نخست پروژه سیدالشهدای خدمت (پل تا پل) با حضور وزیر ورزش و جوانان پس از ۱۲ سال چشمانتظاری مردم ساری افتتاح شد.
فاز نخست پروژه سیدالشهدای خدمت به طول ۱۶۰۰ متر با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، یوسف نوری استاندار مازندران، علی بابایی کارنامی و عالیه زمانی نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، محمدعلی نوبخت فرماندار، محمدحسین قبادی شهردار ساری، پرویز شعبانی، سیدافشین راسخ و سیدرحمان میرشجاعی اعضای شورای اسلامی شهر، علیاصغر احمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاونان شهردار، شهرداران مناطق، روسای سازمانهای تابعه و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از مردم ساری به بهرهبرداری رسید.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: اراده شورای اسلامی و شهرداری خدماترسانی مطلوب به شهروندان این منطقه است.
پرویز شعبانی افزود: در طول یک دهه اخیر مردم جنوب شهر از داشتن خیابانی مطلوب بیبهره بودند و این طرح عمرانی موجب شد تا بخشی از ترافیک شهر با این معبر، روان شود.
وی با بیان اینکه بخشی از این مسیر به بهرهبرداری رسید و مابقی نیز باهمت شهرداری در حال انجام است، ادامه داد: این جاده ترانزیت چند محور است و مسیر رسیدن به امام رضا علیهالسلام را برای مردم استان و مسافران هموار میکند.
شعبانی به تخصیص اعتبار ملی به این پروژه اشاره کرد و افزود: تلاش همه ما فقرزدایی از این منطقه و بهبود کیفیت زیست است.
تملک اراضی، گرهی گران
همچنین شهردار ساری گفت: پروژه سیدالشهدای خدمت (پل تا پل) به طول ۲۴۰۰ متر و عرض ۲۶ متر در انتهای بلوار داراب، از پل کابلی شهید رنجبر آغاز و به پل شهیدان نوری در ذغالچال منتهی میشود.
محمدحسین قبادی بابیان اینکه ۱۶۰۰ متر در فاز نخست این پروژه بهرهبرداری شد، افزود: این پروژه علاوه بر ایجاد کمربند گردشگری و رفع گرههای ترافیکی، در سهولت دسترسی به نقاط ورودی و خروجی شهر تأثیر مستقیم دارد.
شهردار ساری یادآور شد: در دور دوم سفر رئیسجمهور شهید به مازندران، ۸۰۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافت اما این میزان برای تملک و احداث ابنیه فنی کافی نیست.
قبادی اضافه کرد: با کمک نمایندگان در خانه ملت و شورای اسلامی شهر تلاش میکنیم تا این رقم را افزایش دهیم.
شهردار ساری بیان کرد: بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان برای تملک املاک در مسیر طرح و بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان نیز برای ابنیه فنی پل کابلی برای فاز نخست برآورد شده است.
قبادی درباره نصب سرعتگیر در این مسیر گفت: نظر ما این است که ترافیک شهر بهوسیله دوربینهای کنترل سرعت انجام شود و سرعتگیر شاید روش منسوخی باشد، اما با اینحال شورای ترافیک باید تصمیم بگیرد.
وی افزود: البته در حوزه آیتی پیگیر هستیم تا پایش تصویری با اضافه شدن ۸۰ دوربین کنترل سرعت به ۲۰۰ دوربین قبلی صورت گیرد.
شهردار ساری میزان اعتبار موردنیاز این پروژه را بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و از تمامی کسانی که در این طرح سهیم بودند، قدردانی کرد.
قبادی افزود: این طرح توسط شهرداری از محل درونسپاری به بهرهبرداری رسیده است.
انتهای پیام/