پایش کیفیت نان در مازندران صورت گرفت

پایش کیفیت نان در مازندران صورت گرفت

مدیرکل استاندارد مازندران از دو مورد پایش کیفیت نان در استان خبر داد.

به گزارش چامه شمال، محمد ملاعلی‌پور در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه در این زمینه راهکارهایی را هم آماده کردیم، اظهار کرد: برای پایش کیفیت نان، ابزارهای لازم را نداریم و نمی‌توانیم راساً ورود پیدا کنیم و دستگاه‌های متولی در این راستا باید کمک‌کار باشند‌.

وی افزود: تلاش کردیم پایش کیفیت نان در شهرهای مختلف صورت گیرد.

مدیرکل استاندارد مازندران در پاسخ خبرنگار ما مبنی بر موازی کاری با اشاره به اینکه این مساله هم فرصت و هم تهدید است، گفت: تصمیم‌گیری در رابطه با کاهش موازی‌کاری باید در سطح کلان تصمیم‌گیری شود.

ملاعلی‌پور با اعلام اینکه مسئولیت‌پذیری برخی دستگاه‌ها قابل ستایش است، ادامه داد: حجم گسترده فعالیت‌ها با امکانات موجود سخت بوده و مابقی دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

وی از انجام بازرسی و ارائه گزارش‌های برخط و هوشمند برای اولین بار در طرح ماه مبارک رمضان و طرح عیدانه خبر داد.

مدیرکل استاندارد مازندران یادآور شد: مراکز عرضه و خدماتی در این طرح مورد بازرسی قرار می‌گیرند و برای اولین بار امسال گزارشات به‌صورت برخط و هوشمند ثبت می‌شود.

ملاعلی‌پور افزود: از سال آینده تلاش می‌کنیم طرح‌ها را بصورت پروژه‌ای و تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه به رتبه بیستم نظام رتبه‌بندی استانداردسازی رسیدیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین موارد مورد مطالبه به کمیت باز می‌گردد که در سالجاری بحث کمیت فرآورده‌های پیش بسته‌بندی مورد توجه جدی قرار داشت.

ملاعلی‌پور ادامه داد: در سالجاری بصورت منسجم این طرح اجرا و نتایج خوبی حاصل شد و در این راستا، ۵۰۰ فرآورده‌ مورد آزمون کمی قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد مازندران یادآور شد: در سالجاری بیش از یک و نیم میلیارد تومان جریمه برای واحدهای صنعتی متخلف صادر شد که عمده تخلفات مرتبط با مواد غذایی و شوینده بوده است.

ملاعلی‌پور تاکید کرد: استاندارد سازی مصالح ساختمانی از الویت‌های سالجاری بوده است.

وی همچنین در خصوص استانداردسازی آسانسورها گفت: جلسات متعددی در رابطه با این مقوله تشکیل شد و هم اکنون برای اخذ تاییدیه متقاضی باید ۸۰ روز منتظر بماند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه