تخلف ۱۲۸ مدیر مازندرانی در دست بررسی / مجمع عمومی خانه‌مطبوعات مازندران زیر ذره‌بین سازمان بازرسی

تخلف ۱۲۸ مدیر مازندرانی در دست بررسی / مجمع عمومی خانه‌مطبوعات مازندران زیر ذره‌بین سازمان بازرسی

مدیرکل بازرسی استان مازندران در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی حاضر شد و از اهمیت سازمان بازرسی و پرونده‌های در دست بررسی گفت.

به گزارش چامه شمال، علی گرمه‌ای، تخلف ۱۲۸ مدیر و کارمند مازندرانی را رسانه‌ای کرد و از زمین‌خواری و مقابله تمام قد با متجاوزین سخن راند.

وی در پایان پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد و به پرسش‌های خبرنگارمان در رابطه با ترک فعل مدیران، افتتاح نمایشی پروژه‌ها، عدم برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات مازندران و پرونده‌های بی‌سرانجام پاسخ داد.

مدیرکل بازرسی استان مازندران گفت: پرونده تخلف ۱۲۸ نفر از مدیران و کارکنان استان در دست بررسی است.

علی گرمه‌ای از تشکیل ۱۲۸ مورد پرونده تخلفاتی و کیفری مدیران و کارکنان استان در سال گذشته خبر داد و با گرامیداشت یاد خاطره شهدای خدمت و شهدای استان مازندران، افزود: سازمان بازرسی به‌عنوان بالاترین دستگاه نظارتی و حاکمیتی بوده و اهمیت و جایگاه این سازمان تا آن اندازه بالاست که یک اصل از قانون اساسی به آن اختصاص داده شده است.

گرمه‌ای نظارت بر حُسن اجرای کار را از جمله وظایف سازمان بازرسی خواند و گفت: بر اساس همین اختیارات قانونی، سه نوع بازرسی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بازرسی مازندران ادامه داد: ساختار بازرسی براساس تخصص و نیازها طراحی و تعیین شده است.

گرمه‌ای با اشاره به وقوع سیلاب اخیر در مازندران گفت: در این حادثه از مسئولان خواسته شده تا ابعاد این واقعه را بررسی کنند.

وی یادآور شد: بازرسی مازندران در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰ پرونده موردی، ۳۶ پرونده برنامه‌ای و یک برنامه فوق‌العاده داشت که در سال ۱۴۰۱ تعداد پرونده‌های موردی به ۱۷۳ مورد، برنامه‌ای ۴۴ و فوق‌العاده نیز به یک مورد رسید.

گرمه‌ای اضافه کرد: همچنین در سال گذشته تعداد پرونده‌های موردی به ۳۳۵، پرونده‌های برنامه‌ای به ۴۷ و فوق‌العاده نیز به یک مورد رسیده است.

مدیرکل بازرسی مازندران با بیان اینکه بازرسی‌ها نسبت به سنوات قبل ۲۰۰ درصد افزایش داشته است، افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد گزارش‌های کیفری ۸۵ مورد بود که این میزان در سال قبل کمتر شده است.

گرمه‌ای ادامه داد: بیش از یکهزار و ۶۲ میلیارد تومان مطالبات مالیاتی را پیگیری کردیم و ۷۶۳ نفر با پیگیری‌هایی که انجام دادیم تسهیلات ازدواج و فرزندآوری دریافت کردند.

وی جلوگیری از الحاق به بافت و تخریب اراضی کشاورزی در روستای ولی‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری به مساحت ۲۷ هکتار، قطع مستمری غیرقانونی ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر از سامانه اداره بهزیستی، تثبیت مالکیت ۳۷ هکتار از اراضی ملی در شهرستان کلاردشت و جلوگیری از خروج ۲۲۱ هکتار از اراضی حاصلخیز کشاورزی از چرخه را از دیگر اقدامات دستگاه مطبوع خود اعلام کرد.

گرمه‌ای با اشاره به اینکه از ۱۱۰۰ هکتار زمین‌خواری و کوه‌خواری که اتفاق افتاد، ۹۰۰ هکتار متعلق به شهرستان عباس‌آباد بوده است، تاکید کرد: در مقابل متخلفان تمام قد ایستاده‌ایم.

وی خطاب به رسانه‌ها از آنان خواست در کنار پرداختن به مشکلات و ضعف‌های اجرایی مدیران، نقاط قوت و دستاوردهای مدیران موفق را رسانه‌ای کنند.

مدیرکل بازرسی مازندران در پاسخ به سوال خبرنگارمان در رابطه با ترک فعل مدیران در رابطه با نیروگاه زباله‌سوز ساری و افتتاح نمایشی سد گلورد نکا در سنوات گذشته اظهار کرد: در هر دو مورد ورود کرده‌ایم. در مورد نیروگاه اقدامات خوبی صورت گرفته و ۹۰ درصد در بخش ابنیه پیشرفت فیزیکی داشته و مساله اصلی بحث تجهیزات است.

گرمه‌ای افزود: همچنین در مورد سد گلورد نیز ایجاد راه دسترسی برای ۶۰ روستا نیازمند اعتبارات بود که فرآیند را طولانی کرد.

مدیرکل بازرسی مازندران در رابطه پرسش دیگر خبرنگارمان در رابطه با تخلفات خانه مطبوعات مازندران در موضوع عدم برگزاری مجمع عمومی و بی‌توجهی به درخواست مکتوب بیش از یک‌پنجم اعضای خانه‌مطبوعات در خصوص برگزاری مجمع عمومی، از معاونین خود خواست طی مکاتبه‌ای با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جزئیات مساله را دریافت و موضوع را بررسی کنند.

گرمه‌ای در رابطه به سرانجام نرسیدن برخی از پرونده‌ها در سازمان بازرسی، گفت: اگر پرونده‌ای ذینفع داشته باشد، نتیجه به ایشان اعلام خواهد شد و اگر گزارش باشد، نتیجه بررسی‌ها اعلام نخواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه