مازوت‌سوزی نیروگاه نکا زیر ذره‌بین دستگاه قضا

مازوت‌سوزی نیروگاه نکا زیر ذره‌بین دستگاه قضا

مازوت سوزی نیروگاه نکا، موجب اعتراض رئیس‌کل دادگستری مازندران هم شد.

به گزارش چامه شمال، عباس پوریانی به‌مناسبت هفته قوه‌قضاییه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی، با گرامیداشت یاد و نام شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، از تشکیل ۳۰۰ پرونده شکایت مردمی در خصوص مازوت‌سوزی نیروگاه نکا در سال گذشته خبر داد.

رئیس‌کل دادگستری افزود: استفاده از مازوت در نیروگاه نکا آثار تخریبی زیادی برای باغات و زمین‌های کشاورزی، محیط زیست و جسم انسان دارد.

پوریانی تاکید کرد: حداقل کار آن است که به جای استفاده از مازوت نوع چهارم از مازوت نوع اول استفاده شود تا نارضایتی و تخریب‌ها به حداقل ممکن برسد.

وی ادامه داد: این موارد با حقوق عامه مغایرت داشته و ما در حال مطالبه‌گری و رسیدگی به این موضوع هستیم.

پوریانی یادآور شد: قوه قضاییه در کنار مدیران برای حل چالش‌های موجود است و ما از موانع و آسیب‌ها نیز مطلع هستیم.

مسئول دستگاه قضا در مازندران گفت: در دنیا استاندارد رسیدگی پروانه در روز یک تا دو فقره است اما در همین استان مازندران روزانه ۱۰ پرونده بررسی می‌شود.

پوریانی بیان کرد: در سال گذشته ورودی پرونده، یک میلیون و ۳۵۴ هزار فقره و نرخ رسیدگی ۹۹.۲ درصد بوده و ۱۲۸ هزار پرونده مانده ثبت شده است.

وی عنوان کرد: متوسط زمان رسیدگی پرونده در شورای حل اختلاف، ۲۲ روز و در دادگاه‌های تجدیدنظر ۸۴ روز، دادسراهای عمومی و انقلاب ۵۰ روز و دادگاه‌های عمومی و انقلاب ۶۸ روز است.

رئیس‌کل دادگستری مازندران اعلام کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۷ هزار فقره پرونده با عمر بیش از یکسال مختومه شده است.

این مسئول افزود: در بازدیدهای میدانی اولویت ما نقاط پُرچالش در مشکلات مردمی است تا آن معضل را مرتفع کنیم و بازدید از پل فرح‌آباد به همین منظور و با تعیین ضرب‌الاجل ۱۰ روزه صورت گرفت.

پوریانی ادامه داد: چرا باید کاری که می‌شود در اسرع وقت انجام داد به‌نحوی پیش رود که مردم دچار مشکلاتی شوند و قطعاً اگر مدیری ترک فعل کند و حقوق مردم تضییع شود قطعاً بدون اغماض با آن برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در کنار حمایت از مدیران قطعاً در برخورد مدیران قاطعانه عمل می‌کنیم.

رئیس‌کل دادگستری اعلام کرد: موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد موضوع مهمی است و در جلسه دادستان‌های استان مطرح و مصوب شد که طبق قانون شهرداران مکلف هستند که نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اقدام کنند.

پوریانی با بیان اينکه در سه ماهه امسال ۴۳۱ هزار پرونده ورودی داشتیم که نزدیک به ۷۰ درصد آن رسیدگی شده است، گفت: از ۳۰ اتهام مهم در سال گذشته در ۲۴ اتهام کاهش داشتیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه