کاهش سقط درمانی در مازندران

کاهش سقط درمانی در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش سقط درمانی خبر داد.

به گزارش چامه شمال، دکتر محمد عباسی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه با اجرای قانون جوانی جمعیت، روند سقط جنین تغییر یافت، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۲۰ متقاضی سقط جنین در پزشکی قانونی ثبت شد که از این تعداد ۲۷۳ مجوز سقط‌درمانی صادر گردید که کاهش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی در خصوص میزان تصادفات ساختگی و متقلبانه در مازندران توضیح داد: متاسفانه باندهای پیمانکار تصادفات ساختگی در کشور راه افتاده است و در سال گذشته دو باند جعل مدارک و تصادف ساختگی را شناسایی کردیم.

عباسی تصریح کرد: باند اول با بیش از ۱۰۰ مورد جعل مدارک و اسناد پزشکی توانست ۲۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها پول دریافت کند و باند دوم نیز  افرادی بودند که به صورت خانوادگی از استان‌های ديگر می‌آمدند که عمدتا افراد کارگر بودند و به طرز فجیعی دست و پایشان را می‌شکستند تا دیه بگیرند.

وی ادامه داد: این باند با ۲۷ فقره تصادف ساختگی بیش از ۸ میلیارد تومان دیه از بیمه‌ها گرفت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در خصوص شکایت مردمی در رابطه با گازگرفتگی سگ‌های ولگرد خاطرنشان کرد: در دو ماهه نخست امسال، ۲۸ مورد شکایت در این خصوص داشتیم که شهرستان‌های تنکابن بیشترین مورد شکایت با ۹ فقره را ثبت کرده است.

عباسی اذعان کرد: سال گذشته ۱۲۳ مورد شکایت مردمی در خصوص گازگرفتگی سگ‌های ولگرد داشتیم که بیشترین آن در ساری، آمل و تنکابن بوده است.

وی افزود: در سال گذشته، ۱۷ مورد شکایت در خصوص قصور پزشکی بوده که ۱۰ مورد منتج به صدور رای شده که بیشترین مورد به متخصصان گوش و حلق و بینی بوده است. همچنین در سال گذشته چندین عمل منتج به فوتی داشتیم که در حوزه زیبایی، دندانپزشکی و مواردی از این دست بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به کاهش تعداد غریق در پی اجرای طرح سالم‌سازی گفت: حتی در یکی از سال‌ها آمار به ۵۰ تن رسید در حالی‌که حدود دو دهه قبل آمار بسیار بیش از این بود.

عباسی اضافه کرد: در سال گذشته تعداد غرقی‌ها ۸۰ تن بود و لازم است به موضوع غریق نگاه ملی و کشوری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تصادف به عنوان مرگ و میر غم‌انگیز محسوب می‌شود، یادآور شد: در سال گذشته، ۶۴۱ مرگ ناشی از تصادف رخ داد که هم برای خانواده‌ها و هم برای جامعه بسیار سنگین و ناگوار است.

عباسی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸۷ نفر فوتی جاده‌های درون شهری داشتیم، گفت: در جاده‌های روستایی نیز در شهرهای نور، محمود آباد و گلوگاه بیشترین میزان فوتی را داریم.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه بیشترین معضل خودکشی در استان مسمومیت با قرص برنج است که متاسفانه دسترسی به آن نیز بسیار آسان است، افزود: تاکنون ترکیب جایگزینی برای مصرف قرص‌برنج برای نگهداشت برنج معرفی نشده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه