بی‌مهری کارشناسان به اوقاف ساری

بی‌مهری کارشناسان به اوقاف ساری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران معضل اصلی اوقاف شهرستان ساری را به بی‌مهری کارشناسان و ارزیابان مرتبط دانست.

به گزارش چامه شمال، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی پاسخ خبرنگارمان در رابطه با نارضایتی مردم ساری از عملکرد اداره اوقاف این شهرستان را ناشی از بی‌مهری‌های صورت گرفته در گذشته دانست و اظهار کرد: عملکرد برخی کارشناسان و ارزیابان وضع موجود را رقم زده است.

وی با قدردانی از نگاه نقادانه خبرنگار ما، افزود: عمده موارد مورد اعتراض مردم مربوط به بازار ساری است چراکه برخی در محل کسب‌سان بالکن زدند و یا اینکه تغییر شغل دادند.

حیدری دغدغه‌های مردم ساری بحق دانست و خاطرنشان کرد: باید این مشکلات را مرتفع کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در باب حکم اداره‌کل اوقاف در رابطه با بیمارستان رازی توضیح داد: ۱۴ سال قبل حکم قلع و قمع و رفع تصرف گرفته شد و این همه سال زمان داده شد تا بیمارستان جدید رازی تاسیس شود و بعد رفع تصرف صورت گیرد اما با این‌حال همکاری خوبی صورت نگرفت.

حجت‌الاسلام حیدری‌ اضافه کرد: ساختمان موجود در محل مناقشه، قدیمی و مخروبه بوده و به راحتی می‌شود حکم را اجرا کرد.

وی ادامه داد: در نظر داریم در آن مکان، زائرسرا برای خانواده‌های بیماران احداث کنیم.

حجت‌الاسلام حیدری یادآور شد: از محل موقوفه یوسف‌رضا، اعزام به مشهدمقدس و اطعام صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در سال‌های اخیر یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفت بحث زنجیره تولید کشاورزی در استان بود که به آن توجه شده است.

حجت‌الاسلام حیدری‌ افزود: کشت و تولید بهترین محصولات شالیزاری و باغی از جمله برنج، انار، کیوی، گیلاس، گردو، گندم و غیره در املاک موقوفی استان از گلوگاه تا رامسر صورت گرفته است و باید توسعه و ترویج یابد.

وی ادامه داد: در تلاش برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی کنسانتره در استان هستیم که با رفع موانع موجود، کار را عملی خواهیم کرد.

حیدری‌جناسمی از کمک به خانواده‌های معلولان و جانبازان از توزیع بسته‌های معیشتی گرفته تا خرید ویلچر و اعزام به سفر کربلا خبر داد.

وی با اعلام اینکه خدمات اوقاف در پروژه‌های عمرانی مغفول مانده است، افزود: در سال‌جاری حدود ۴۰ پروژه سرمایه‌گذاری عمرانی را داریم که افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از تخصیص ۸ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد و امامزادگان از محل اعتبارات دولتی و اختصاصی طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: افتتاح فاز نخست امامزاده عبدالله آمل در هفته جاری انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری‌ ادامه داد: کمک‌های دولتی در بسیاری از موارد یا نداریم و یا اینکه بسیار حداقلی است.

وی تصریح کرد: ۸۵ وقف جدید طی دو سال اخیر بسیار آمار خوبی است که جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام حیدری‌ اشاره کرد: همایش بزرگی در امامزاده مهدشت ساری برگزار خواهد شد و در هفته وقف ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ساری توزیع خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: اجرای ۱۴ میلیارد تومان پروژه در بقاع متبرکه ساری در حال انجام است.

حجت‌الاسلام حیدری‌ مطرح کرد: خرید دستگاه یورودینامیک بیمارستانی به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان در ساری انجام شده است.

وی از اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش به ارزش حدود ۳۰۰ ميليارد تومان طی سالیان اخیر خبر داد و بیان کرد: طی همین مدت، کمک به دانش‌آموزان نیازمند در قالب ۵ هزار بسته تحصیلی به ارزش ۳ میلیارد تومان انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: طی سالیان اخیر، ساخت، تکمیل و بازسازی ۱۲۷ پروژه با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان در دست اجراست.

حیدری‌جناسمی از مشارکت اوقاف مازندران در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: ارائه زمین به مساحت ۴۸ هزار مترمربع با ارزش افزون بر ۱۲۵ میلیارد تومان در شهرستان‌های آمل، گلوگاه و میاندورود به اداره‌کل راه و شهرسازی در قالب مشارکت در ساخت برای افراد کم‌برخوردار و فاقد مسکن انجام گرفته است.

او اعلام کرد: ما نهایت تعامل را با دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان به ویژه منابع طبیعی را داریم و انتظار متقابل ما نیز عمل به تعهدات و همراهی است.

گفتنی است: در پایان نشست خبری، خبرنگاران از نمایشگاه تولیدات کشاورزی اوقاف مازندران در محل نمازخانه این اداره‌کل دیدن کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه