1500 کیلوگرم فرآورده خام دامی در مازندران معدوم شد

1500 کیلوگرم فرآورده خام دامی در مازندران معدوم شد

بدنبال بازدید کارشناسان دامپزشکی مازندران از مراکز عرضه فرآورده خام دامی، بیش از 1500 کیلوگرم محصول با دستور مقام قضایی معدوم شد.

به گزارش چامه، سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با اعلام خبر فوق، اظهار کرد: طی بازدید کارشناسان این اداره از مراکز عرضه متخلف به میزان 6241 کیلوگرم از انواع فرآورده‌های خام دامی ضبط و 1528 کیلوگرم که به دلایل مختلف ازجمله تاریخ‌ مصرف منقضی و کشتار غیرمجاز کشف و ضبط شده بود با دستور مقام قضایی معدوم گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران، حمزه آقاپور کاظمی افزود: با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اکیپ‌های نظارتی از 7352 مرکز عرضه فرآورده خام دامی بازدید کردند.

وی ادامه داد: در مدت 21 روز ابتدایی اجرای این طرح، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تشکیل اکیپ‌های مشترک ثابت و سیار و برقراری کشیک‌های ویژه از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید صورت گرفت که طی این بازدیدها 277 مورد تخلف بهداشتی مشخص و تذکرات لازم به عرضه‌کنندگان متخلف داده شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با اشاره به موقعیت ویژه استان به لحاظ توریستی بودن و حضور مسافران در ایام نوروز و تاکید این موضوع که سلامت هموطنان خط قرمز دامپزشکی است از پلمپ 2 واحد مرکز عرضه در استان خبر داد و از شهروندان و مسافران خواست علاوه بر اینکه فرآورده‌های خام دامی را از مراکز عرضه  معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه می کنند، هرگونه تخلف را به سامانه 1512 اطلاع‌رسانی کرده تا در اسرع وقت توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی مورد بررسی قرار گیرد.

آقاپور کاظمی یادآور شد: طرح تشدید نوروزی و ماه مبارک رمضان برحسب دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور از نیمه اسفند سال گذشته و در دو نوبت کاری در قالب 2437 اکیپ استانی و شهرستانی بصورت  ثابت و سیار برگزار شد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه