رودخانه های مازندران تشنه اند
کاهش 50 درصدی آورد رودخانه ها؛

رودخانه های مازندران تشنه اند

با کاهش 30 درصدی بارندگی ها و بدنبال آن کاهش 50 درصدی آورد رودخانه ها، مازندران سال آبی سختی را پیش رو دارد.

به گزارش چامه، مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران که در روز تعطیل جمعه میزبان رئیس حوضه آبریز اترک و حوضه‌های شمالی بود، با اعلام خبر فوق اظهار کرد: بیشترین ناحیه خشکسالی از سمت شرق به غرب استان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران، حیدر داودیان درخصوص حجم آب ذخیره شده در سد شهید رجایی گفت: این سد درحال حاضر تنها ۴۰ میلیون مترمکعب ذخیره دارد و با این میزان تنها قادر خواهیم بود آب شرب شهرستان ساری را تأمین کنیم و امکان رهاسازی آب برای اراضی کشاورزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در سد آیت اله صالحی مازندرانی شرایط نسبتا بهتری را شاهد هستیم و امیدواریم بتوانیم امر توزیع آب برای مصارف کشاورزی و شرب را به نحو احسن انجام دهیم.

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای مازندران گفت: باتوجه به تنش آبی موجود، در دشت های تجن و هراز مشکلات فراوانی را شاهد خواهیم بود و لازم است با برنامه ریزی و همکاری همه دست اندرکاران اثرات خشکسالی را کاهش دهیم.

در ادامه رئیس حوضه آبریز اترک و حوضه‌های شمالی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۸ بازدید توسط وزارت نیرو از استان مازندران انجام شده است، گفت: وزیر نیرو با توجه به شرایط مازندران توجه ویژه ای به این استان داشته و طرح های آبرسانی و طرح های ویژه نیز توسط ایشان به طور جد پیگیری می شود.

هاشمی افزود: حدود ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آب مازندران درنظر و به سازمان برنامه و بودجه نیز ابلاغ شده است.

رئیس حوضه آبریز اترک و حوضه‌های شمالی پس از این جلسه با همراهی مدیران آب منطقه ای از شبکه های سنتی سد انحرافی هراز بازدید و درجریان برنامه نحوه تقسیم و توزیع آب قرار گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه