آشکارسازی 13 نقطه پُرحادثه در مازندران
معاون راهداری اداره کل راهداری مازندران خبر داد:

آشکارسازی 13 نقطه پُرحادثه در مازندران

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از آشکارسازی 13 نقطه پُرحادثه قبل از اجرای طرح نوروزی خبر داد.

به گزارش چامه، محسن محمدنژاد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه طرح نوروزی از 24 اسفندماه آغاز و تا 15 فرردین ماه ادامه یافت، اظهار کرد: قبل از آغاز طرح نوروزی اقدامات مستمری ازجمله آشکارسازی نقاط پُرتصادف با نصب بنر، اطلاع رسانی و تقویت تابلو و علائم صورت گرفت.

وی ادامه داد: 13 نقطه از 887 نقطه پُرتصادف کشور مربوط به مازندران است که طبق آخرین دستورالعملی که کمیسیون عالی ایمنی راه های کشور ارائه کرد، این نقاط مصوب را در فرصت اندک، آشکارسازی کردیم.

محمدنژاد در رابطه با ایمن کردن نقاط مذکور خاطرنشان کرد: ایمن کردن دائمی این 13 نقطه نیازمند اعتبار و تعریف پروژه جدید است.

معاون راهداری اداره کل راهداری مازندران ادامه داد: در حین عملیات آشکارسازی متاسفانه همکار راهدارمان زنده یاد "هاشمی نسب" را در اثر سانحه تصادف از دست دادیم و در اینجا به خانواده محترم ایشان و خانواده بزرگ راهداران تسلیت عرض می کنم.

محمدنژاد با اشاره به اینکه یکسری اقدامات دیگر شامل منظرآرایی راه ها شامل تقویت خط کشی ها بصورت گسترده و تشکیل قرارگاه پاکسازی معابر استان با همکاری استانداری، بخشداران و راهداران نیز صورت گرفت، گفت: متاسفانه مسافران محترم کم لطفی کردند و زباله ها را در حاشیه جاده ها رها کردند که در این راستا همکاران ما همچنان در حال پاکسازی هستند.

وی با اعلام اینکه یکی دیگر از اقدامات، آماده سازی راهدارخانه ها بود که اگر برف سنگینی اتفاق افتاد مسافرین در راهدارخانه ها اسکان یابند، افزود: در روز سوم و یازدهم فروردین برف شدیدی را شاهد بودیم و در 500 کیلومتر باند، برفروبی نیز صورت گرفت.

محمدنژاد با بیان اینکه قبل از اجرای طرح نوروزی، اکیپ های راهداری در محورها را آماده و محل استقرار گشت های راهداری را نیز مشخص کردیم، خاطرنشان کرد: لیست کشیک مدیریتی نیز آماده شد و مدیران و معاونین ستادی و روسای شهرستانها در محورها حضور داشته و بازدید میدانی نیز صورت گرفت.

گاردریل ها جمع آوری می شوند

معاون راهداری اداره کل راهداری مازندران از اجرای پویش "همراهان سفر ایمن" در 4 نقطه استان خبر داد و گفت: جلسات هماهنگی با دستگاه های ذیربط شامل پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و دفتر فنی استانداری نیز برگزار شد تا هماهنگی بیشتری صورت گیرد.

محمدنژاد افزود: با ایجاد کارگاه تابلوسازی در اداره کل، علائم را بصورت امانی بازسازی و در نقاط پُرحادثه نصب کردیم.

وی با علام اینکه جمع آوری گاردریل ها و نصب نیوجرسی را در طول سال گذشته انجام و در سالجاری نیز این طرح ادامه خواهد یافت، اضافه کرد: اولویت جایگزینی نیوجرسی با محورهای  پُرتردد است.

محمدنژاد با هشدار نسبت به اینکه توجه به علائم راهنمایی توسط رانندگان بسیار کم است، یادآور شد: در ابتدای محورها بنرهایی را نصب و سرعت متوسط محور را اعلام کردیم تا راکبان با آگاهی رانندگی کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری مازندران در رابطه با عرض کم برخی محورها از جمله جاده گنج افروز توضیح داد: در حوزه راه های روستای عرض معبر بین 5 و نیم تا شش متر است و برخی از راه های روستایی که کاربری شان تغییر می کند، ارتقا می یابند.

محمدنژاد افزود: درخواست ارتقا راه های مذکور به سازمان متبوع اعلام و اطلاعات لازم را ارائه می کنیم تا تعریض ها اتفاق بیفتد.

فوت 21 نفر در جاده های مازندران

وی با اشاره به اینکه امسال در حوادث جاده ای متاسفانه 21 نفر در استان مازندران جان باختند، گفت: این رقم در سال گذشته 19 نفر بوده و رشد 12 درصدی افزایش فوتی ها را شاهد بودیم.

محمدنژاد با اعلام اینکه جلساتی را با پلیس راه و دفتر فنی استانداری برگزار و دلایل این تصادفات را بررسی و پایش خواهیم کرد، افزود: یکی از دلایل افزایش تصادفات شرایط جوی و لغزندگی جاده ها بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری مازندران با بیان اینکه در نقاط پُرحادثه ای که آشکارسازی صورت گرفت، خوشبختانه فوتی نداشتیم، یادآور شد: نوروز سال گذشته 100 درصد کاهش تصادفات را شاهد بودیم.

محمدنژاد با اشاره به اینکه در ایام نوروز کارخانه های آسفالت خاموش بودند، گفت: در این راستا، چاله و دست اندازها را با آسفالت سرد ترمیم کردیم.

وی همچنین از انعقاد دو قرارداد بزرگ جهت روکش آسفالت در محور هراز در سالجاری خبر داد و افزود: به محض اینکه شرایط جوی مساعد شود عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه