افزایش 3 درصدی تردد جاده ای در مازندران
رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری مازندران:

افزایش 3 درصدی تردد جاده ای در مازندران

رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در گفتگو با خبرنگار ما از افزایش 3 درصدی ترددها در نوروز امسال خبر داد.

به گزارش چامه، محسن هاشمی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 43 میلیون تردد در محورهای استان صورت گرفته است، اظهار کرد: شاهد افزایش 3 درصدی ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش 26 درصد نسبت به سال 1400 بودیم.

وی اضافه کرد: تردد در محورهای مواصلاتی با استان های مجاور هم حدود 4 میلیون تردد بوده است که 2 و 8 دهم درصد کاهش نسبت به سال گذشته و 46 درصد افزایش نسبت به سال 1400 را نشان می دهد.

هاشمی با اعلام اینکه ترددها نسبت به سال گذشته افزایش زیادی نداشته است، توضیح داد: نسبت به سال 1400 افزایش چشمگیری داریم که دلایل آن افزایش سفرها در نوروز سال گذشته به دلیل هیجان زیاد برای سفر و کاهش مسافرت ها در نوروز امسال به علت ماه مبارک رمضان است.

رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری مازندران یادآور شد: پُرترددترین روز استان در ایام نوروز، ششم فروردین و به میزان 2 میلیون و 648 هزار تردد بوده است.

افزایش تماس ها با سامانه 141

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اطلاعاتی که از سامانه های حمل و نقل هوشمند، گشت های راهداری و تصاویر دریافتی از سامانه های نظارت تصویری دریافت کردیم، تردد در محور کندوان محدوده مرزن آباد بصورت نیمه سنگین تا سنگین است و تردد جنوب به شمال مسدود شده تا ترددهای خروجی از استان تسهیل شود.

وی با اعلام اینکه در محور هراز نیز در محدوده بایجان تا آب اسک ترافیک بصورت نیمه سنگین است، خاطرنشان کرد: در سایر محورها ازجمله سوادکوه، کیاسر و کناره تردد عادی و روان گزارش شده است.

رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری مازندران به انباشت 50 هزار وسیله نقلیه در استان اشاره و گفت: این اتومبیل ها طی روزهای آتی از استان خارج و در ورود و خروج به تعادل می رسیم و تردد عادی خواهد شد.

هاشمی با اشاره به اینکه سامانه 141 نسبت به سالهای گذشته تماس های بیشتری را پاسخگو بوده است، افزود: علت افزایش تماس ها ناشی از آشنایی بیشتر مردم با خدمات این سامانه و اعتماد به آن بوده و مسافران قبل و طول سفر اطلاعات لازم را از این طریق کسب می کنند.

وی یادآور شد: در ایام نوروز روزانه یکهزار تا 3 هزار تماس و در مجموع 30 هزار تماس با این سامانه برقرار شد و همکاران نیز با شکیبایی پاسخگو بودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه