مازندران محبوب ترین استان کشور
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد؛

مازندران محبوب ترین استان کشور

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مازندران خواستنی ترین مقصد برای مسافران نوروزی بوده است.

به گزارش چامه شمال، سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه مازندران، گیلان و خراسان رضوی به ترتیب سه استان برتر در جذب گردشگران نوروزی بودند، اظهار کرد: هرمزگان و خوزستان نیز رتبه های بعدی را له خود اختصاص دادند.

وی با اعلام اینکه امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی سفرهای مردم از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بودیم، یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۵۰ میلیون شب - اقامت ثبت شد که امسال این شاخص به ۵۷.۱ درصد رسید که شامل اقامت های رسمی و همچنین اقامت های غیررسمی و اضطراری است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ظرفیت های زیادی به حوزه اقامتی اضافه کردیم و دستگاه‌های مختلف امکانات اقامتی خود را در اختیار مردم قرار دادند، افزود: با این کار شاهد رشد سفر در بین طبقات پایین دست هستیم که البته هتل های سطح بالا در روزهای اول اشغال می شود و کسانی که از شرایط پایین‌تری برخوردار هستند از مراکز اقامتی دیگر استفاده می‌کنند.

ضرغامی اضافه کرد: نوروز امسال رکورد ۶ میلیون بازدید از مراکز فرهنگی در تعطیلات نوروزی ثبت و حدود ۳۱ میلیارد تومان درآمد حاصله از بازدید از مراکز فرهنگی کسب شد.

وی سیاست این وزارتخانه را افزایش لغو روادید برای جذب گردشگران بیشتر به کشور دانست و گفت: برگزاری تور آشناسازی برای جذب گردشگران از چین و روسیه را در اولویت قرار دادیم.

ضرغامی خاطرنشان کرد: ۵۰ کشور می‌توانند در اولویت لغو روادید قرار بگیرند که در این زمینه مذاکرات خود را با وزارت امور خارجه آغاز کردیم تا مردم دنیا بیایند و ایران را ببینند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه