مازندران پایلوت شهر دیجیتال می شود

مازندران پایلوت شهر دیجیتال می شود

استاندار مازندران با اشاره به توسعه زیرساخت های ارتباطی در استان گفت: مازندران پایلوت شهر دیجیتال کشور می شود.

به گزارش چامه شمال، سیدمحمود حسینی‌پور در آیین آغاز به کار عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در محل استانداری با گرامی داشت سالروز شهادت شهدای مدافع حرم استان مازندران، اظهار داشت: ورود به مدیریت دیجیتال موجب تسریع در حکمرانی حکمرانان در عصر دیجیتال می‌شود و یکی از نتایج انفجار اطلاعات توسعه زیرساخت های ارتباطی در حکمرانی جهانی بوده است که نباید از این قطار پیشرفت و توسعه عقب باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه توزیع عادلانه ارتباطات در مناطق مختلف محروم و کم‌برخوردار کشور به برکت انقلاب بوده است، تصریح کرد: در قبل از انقلاب فقط ۷ درصد روستاهای استان از ارتباطات مخابراتی برخوردار بودند در حالیکه پس از انقلاب ۱۰۰ درصد روستاهای مازندران و همه شهرهای استان برخوردار از این نعمت شدند.

حسینی‌پور با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از اقصی نقاط دنیا به مازندران سفر می کنند که توسعه ارتباطات برای خدمات دهی بیشتر در این زمینه امری ضروری است، گفت: وضعیت توسعه ارتباطی در مازندران با حجم گردشگران داخلی و خارجی پذیرش شده باید رشد یابد چرا که پویایی ارتباطات دیجیتال در این استان به واسطه گردشگری بودن منطقه امری ضروری است.

وی یادآور شد: مازندران با گسترش شبکه اقتصاد گردشگری، الزامات شهر هوشمند را برای برقراری یک ارتباطات نوین و جدید فراهم می کند و برای ارتقاء شبکه های ارتباطی استان از همکاری همه اپراتورها استقبال می‌کنیم اما شرکت مخابرات ایران در اقدام جهادی توسعه فیبرنوری را به صورت پایلوت در مازندران نهادینه کرده است.
حسینی‌پور خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات مازندران نیز در راستای اجرای سیاست های وزارت ارتباطات به توسعه زیرساخت ها و تبدیل مازندران به عنوان شهر دیجیتال کشور کمک کند.

نهضت جهادی فیبر نوری از ارکان اصلی رشد اقتصادی است

در ادامه مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه رسالت حوزه ارتباطی کشور، کاهش شکاف دیجیتال و رونق ارتباطات نسل جدید است، اظهارداشت: در سراسر جهان حمایت‌های جدی حاکمیتی از توسعه زیرساخت‌های مخابراتی وجود دارد که در این زمینه نیازمند توجه ویژه و جدی از سوی نمایندگان مجلس و دولت در بخش های مختلف هستیم.

سلطانی افزود: اجرای چنین طرح عظیمی در کشور موجب رونق شرکت‌های تکنولوژی و اشتغال‌زایی خواهد شد که موجب رشد تولید و تحقق شعارسال است. همچنین برای توسعه شبکه همراه و ایجاد تحول از نسل چهارم به نسل پنجم ضروریست به سمت توسعه فیبر نوری در کشور و استان حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: نهضت جهادی فیبرنوری، نمونه موفقی از برنامه ریزی ملی بر اساس داشته‌ها با هدف رسیدن به نتایج راهبردی است و پیاده سازی کارشناسانه این طرح، رونق صنعت ارتباطات را در پی خواهد داشت.

سلطانی اجرای طرح نجما را طرحی مهندسی و مطالعه شده عنوان کرد و نسبت به اجرای کامل اهداف آن در استان مهم مازندران و به مرور در دیگر مناطق کشور تاکید کرد.

وی ادامه داد: اجرای چنین طرح عظیمی در کشور موجب رونق شرکت‌های دانش بنیان، اشتغال‌زایی، رشد تولید و تحقق شعارسال است.

سلطانی با بیان اینکه ثبات در سیاست‌ها و تصمیم‌های اقتصادی در صنعت فناوری اطلاعات کشور بسیار مهم است، گفت: توسعه زیرساخت فیبر نوری مستقیما در رشد اقتصادی اثر گذار خواهد بود.

اجرای طرح نجما توسعه خدمات ارتباطی را سرعت می بخشد

در ادامه مدیر مخابرات منطقه مازندران گفت: اجرای طرح نجما توسعه خدمات ارتباطی در تمام استان را با توجه به زیرساخت های مناسب سرعت می بخشد.

نوروزی همگرایی دیجیتال و دولت هوشمند را از ویژگی های دولت های توسعه یافته دانست و اظهار داشت: لازمه ی دستیابی به این مهم، اجرای طرح نجما است که تحقق شعار استان، مبنی بر دسترسی سریع به اقتصاد دیجیتال و توسعه فیبر نوری را به دنبال دارد.
وی ایجاد اشتغال در حوزه های غیرارتباطی را پر هزینه خواند و گفت: کاهش هزینه در حوزه اشتغال آفرینی نیازمند به عرضه ی پهنای باند بالا و اینرتنت پر سرعت است.

مدیر مخابرات منطقه مازندران ابعاد اجرای پروژه نجما در استان را در قالب ۲۲ شهرستان و ۶۳ شهر عنوان کرد و افزود: در فاز اول ۵۹ هزار ساختمان با جمعیتی بالغ بر ۴۹۸ هزار نفر تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

نوروزی خاطرنشان کرد: توسعه فیبرنوری در استان، منجر به استفاده تمامی دستگاه های اجرایی از بستر امن سرورهای مخابراتی و پیاده سازی کامل دولت الکترونیکی است.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه