520 خانه برای محرومین مازندرانی ساخته شد
فرمانده سپاه کربلا خبر داد:

520 خانه برای محرومین مازندرانی ساخته شد

فرمانده سپاه کربلا از ساخت 520 باب واحد مسکونی برای محرومین مازندران با صرف هزینه ای بالغ بر 182 میلیارد تومان خبر داد.

حسین احمدی

به گزارش چامه شمال، سردار سیاوش مسلمی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه از مجموع 5هزار گروه جهادی که در سامانه های بسیج سازندگی ثبت شده اند، 2هزار و 500 گروه جهادی برای حضور در رزمایش جهادگران فاطمی 3 اعلام آمادگی کردند، اظهار کرد: از ظرفیت نهادها در پشتیبانی از جهادگران بهره خواهیم برد.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته 652 میلیارد تومان برای پروژه های محرومیت زدایی هزینه شد، افزود: در این راستا 23 پروژه راه روستایی بطول 110 کیلومتر، 13 پروژه جاده بین مزارع بطول 55 کیلومتر، ساماندهی 536 گلزار شهدا، ساخت 15 خانه علم، ساماندهی 17 کیلومتر از مسیر رودخانه ها و اجرای 6 هزار مترمربع دیوار حفاظتی رودخانه ها انجام شد.

فرمانده سپاه کربلا اضافه کرد: ساخت 19 مجتمع آبرسانی با اجرای 210 کیلومتر لوله گذاری و ساخت 74 مخزن با اعتباری بالغ بر 224 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که در این راستا 15 مجتمع تجهیز و به بهره برداری رسید.

سردار مسلمی ادامه داد: در این ارتباط 200 روستا از آب شرب بهداشتی بهر مند شدند و این درحالی بود که عمر برخی از پروژه ها نیز به یک دهه می رسید.

وی با اعلام اینکه امسال آبرسانی به 700 روستا در قالب 80 پروژه برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: اعتبارات این پروژه ها ملی است و در صورت تامین، اجرای آنها را تضمین می کنیم.

نیروگاه زباله سوز ساری بدهکار است

فرمانده سپاه کربلا در پاسخ به سوالی در رابطه با روند اجرای  نیروگاه زباله سوز ساری که توسط بسیج سازندگی استان در دست اجراست، توضیح داد: نیروگاه زباله سوز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و علاوه بر اینکه 35 میلیارد تومان دیون و بدهکاری داریم، 50 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه نیاز است.

سردار مسلمی با اعلام اینکه در سفر ریاست جمهوری به مازندران مقرر شده بود مسئولین اعتبارات لازم برای این پروژه را تامین کنند، یادآور شد: دیگر توان پرداخت بدهی ها را نداریم و اگر اعتبارات تامین شود در کمترین زمان ممکن پروژه را به بهره برداری می رسانیم.

اعتبارات استانی پاسخگوی پروژه ها نیست

وی در رابطه با روند بازسازی ورزشگاه شهید متقی ساری نیز یادآور شد: این ورزشگاه 100 میلیارد تومان هزینه دارد و اعتبارات استانی پاسخگو نیست.

فرمانده سپاه کربلا در پاسخ به سوال خبرنگارمان در رابطه با عدم بهره برداری از سالن کشتی جویبار نیز پاسخ داد: کارگاه پروژه به هیچ عنوان تعطیل نشد و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سردار مسلمی اضافه کرد: تا وقتی که این پروژه در ردیف اعتبارات ملی قرار نگیرد، امیدی به افتتاح آن نیست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه