450 میلیارد تومان صرفه جویی بنزینی در مازندران

450 میلیارد تومان صرفه جویی بنزینی در مازندران

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری از 450 میلیارد تومان صرفه جویی بنزینی در مازندران خبر داد.

به گزارش چامه شمال، به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری، سبحان رجب پور با اشاره به اینکه باید در فرهنگ سازی استفاده از سوخت پاک تلاش کرد، اظهار کرد: در سال گذشته با مصرف حدود ۲۱۴ میلیون کیلوگرم گاز سی ان جی توسط خودروها در مازندران حدود ۱۵۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شد .

وی رقم ریالی این صرفه جویی را حدود ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با اقبال مردم و رویکرد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در توسعه مصرف گاز سی ان جی از سرمایه گذاران و ایجاد جایگاههای سی ان جی استقبال می شود تا مصرف بنزین کاهش یابد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری با بیان اینکه سوخت سی ان جی مصرف شده خودرویی در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۲۲۷ میلیون کیلوگرم بود، افزود: با توجه به فعالیت ۸۸ جایگاه سی ان جی در حوزه عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری، مصرف بنزین در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته و این در حالی است که در مصرف سی ان جی در همین مدت ۶ درصد کاهش مصرف دیده می شود.

رجب پور ادامه داد: دلیل کاهش مصرف سی ان جی در سال گذشته، قطع مقطعی گاز در ماههای سرد سال و تعطیلی جایگاههای سی ان جی بود .

وی با برشمردن مزایای استفاده از سوخت گاز سی ان جی، خاطرنشان کرد: با استقبال مردم در استفاده از گاز سی ان جی به جای بنزین به غیر از صرفه جویی در سوخت فسیلی، ارزان بودن، صرفه اقتصادی، کمتر شدن آلودگی های زیست محیطی و هوای پاک را به دنبال خواهد داشت.

رجب پور یادآور شد: در حال حاضر 14 هزار و 520 خودرو در مازندران گاز سوز شدند و تنها ۱۴۷ خودرو در انتظار سوز شدن هستند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری افزود: ۹۹ درصد خودروهای ثبت نام شده برای گاز سوز شدن مراحل را به پایان رسانده و در حال حاضر گاز سوز هستند.

رجب پور از شهروندان مازندرانی خواست با ثبت نام در سامانه www.gcr.niopdc.ir نسبت به گاز سوز کردن خودروی خود اقدام کرده تا شاهد آلودگی زیست محیطی کمتری در شهرها باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه