بازدید از میراث فرهنگی مازندران مطلوب نیست

بازدید از میراث فرهنگی مازندران مطلوب نیست

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اعلام اینکه مازندران جزو استان های نخست مقصد گردشگری است، بازدید از میراث فرهنگی استان را مطلوب ندانست.

به گزارش چامه شمال، صادق برزگر به مناسبت هفته میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی، اظهار کرد: تاکنون حدود ۶۰ بنا را مرمت کردیم که امسال ۳۴ بنای دیگر بازسازی خواهند شد.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳ موزه تاسیس و ۵۰ میراث فرهنگی استان مرمت گردید، یادآور شد: مرمت برج تاریخی عیسی خندق از الویت‌های ما طی سال جاری است که انجام خواهد شد.

این مسول خاطرنشان کرد: سواد میراثی باید در جامعه ارتقا یابد و در تلاش هستیم تا با خرد جمعی و مشارکت دانشگاه‌ها و تشکل‌ها، میراث فرهنگی استان را بهتر به جامعه معرفی کنیم.

برزگر با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ اثر میراث فرهنگی در استان داریم، ادامه داد: چه به لحاظ ملی و چه استانی از میراث فرهنگی بسیار قوی برخوردار هستیم که متاسفانه در استان ما این آشنایی لازم وجود ندارد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، اعلام کرد: ۲۹ موزه در استان مشغول فعالیت هستند که ظرفیت مهمی در این حوزه محسوب می‌شوند که باید بازدید از این اماکن را بالا ببریم.

برزگر افزود: حفاظت از میراث تنها در توان اداره کل میراث فرهنگی نیست و نیاز است سایر دستگاه‌ها و تشکل‌ها و حتی مردم در این بخش نقش آفرینی کنند‌.

وی تاکید کرد: ۸ موزه تحت پوشش اداره کل بوده و ۵ موزه مشارکتی و ۱۳ موزه در اختیار بخش خصوصی است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، بیان کرد: ۶ شهر مازندران دارای بافت تاریخی هستند و در کنار روستای یوش امسال دو روستای دیگر به روستاهای دارای بافت تاریخی اضافه خواهد شد.

برزگر با اشاره به اینکه ۷۷۰ اثر ثبت ملی شده‌اند و امسال بنا است ۶۰ اثر دیگر نیز به ثبت برسند، خاطرنشان کرد: جنگل های هیرکانی، راه آهن شمال و باغ عباس آباد در لیست ثبت جهانی قرار دارند که کار ثبت باغ عباس آباد به پایان رسیده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه