دانش‌آموزان استثنایی، دست‌ساخته های خود را به نمایش گذاشتند + تصاویر

دانش‌آموزان استثنایی، دست‌ساخته های خود را به نمایش گذاشتند + تصاویر

دانش‌آموزان استثنایی مازندران دست‌ساخته های خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش چامه شمال، رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران در این ارتباط اظهار کرد: انعکاس ظرفیت و عملکرد آموزش و پرورش استثنایی و توانمندی های دانش آموزان جهت آگاهی بخشی به جامعه ضروری است.

سید سروش ساداتی جمالی از برگزاری نمایشگاه دست‌ساخته‌های دانش‌آموزان هنرستان های استثنایی در مصلی نماز جمعه شهرستان ساری خبر داد و هدف از برگزاری این نمایشگاه را رشد و پرورش خلاقیت، پذیرش مسئولیت، ایجاد رقابت سالم برای کار و تلاش، تشویق به یادگیری عمیق، خودباوری جوانان، بهینه سازی اوقات فراغت، شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان استثنایی، ایجاد انگیزه و آشنایی مردم با توانمندی‌های این گروه از دانش آموزان و معرفی ظرفیت های هنرستان های استثنایی عنوان کرد‌.

وی اظهار داشت: امروز شاهد توفیقات بسیار خوبی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی هستیم و باعث افتخار است که موفقیت معلمان و دانش‌آموزان را جهت آگاهی بخشی به جامعه منعکس می کنیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران ادامه داد: همیشه کلمه معلولیت در اذهان به معنای یک ناتوانی معنی می‌شود و این می‌تواند مشکلاتی را برای فرد معلول ایجاد کند. اما معلولان در سراسر دنیا، بارها این را به اثبات رسانده‌اند که معلولیت، محدودیت نیست.

ساداتی جمالی تاکید کرد: نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان، بستری برای آینده‌ای روشن و فرصتی برای تعیین مسیر شغلی و ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان و خانواده های آنها و همچنین باعث ترغیب حضور این عزیزان در مدارس حرفه آموزی می باشد.

وی یادآور شد: آثار و تولیدات دانش آموزان در رشته های مشبک و معرق چوب، خیاطی، باغبانی، خراش‌کاری روی فلز، سنگ های تزئینی، درودگری، طراحی و نقاشی، پرورش پرندگان زینتی، پرورش قارچ و محصولات زراعی و باغی، سوخته‌نگاری روی چوب در معرض دید نمازگزاران و عموم مردم قرار گرفت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران افزود: ۸۲۰ دانش آموز با نیاز ویژه ذهنی در ۶ رشته مهارتی، در ۲۰ آموزشگاه دوره های اول متوسطه پیش‌حرفه ای و دوم متوسطه کاردانش در سطح استان مازندران مشغول به تحصیل هستند‌.

گفتنی است: نماینده ولی فقیه در استان مازندران، استاندار و فرماندار ساری از این نمایشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام/

تصاویر خبر


ارسال دیدگاه