به گزارش چامه شمال، غلامعلی فخاری با اشاره به اینکه ساماندهی دریا بزرگترین عملیات امداد و نجات از نظر مدت زمان است، خاطرنشان کرد: این طرح ضرورتهایی دارد که افزایش حقوق ناجیان غریق با توجه به افزایش روزهای کاری این افراد از جمله این ضروریات است.
وی مسدود کردن برخی راههای دسترسی به دریا را از دیگر مواردی عنوان کرد که برای پیشگیری از وقوع غرقشدگی لازم است و بیان کرد: به دستور استاندار مازندران همه دستگاههای اجرایی ملزم به مشارکت و هم افزایی با جمعیت هلال احمر هستند.
او افزود: با مسدودسازی مسیرهای پرخطر امکان حضور گردشگران و مسافران در نقاط خارج از حوزه استحفاظی و دسترسی ناجیان غریق حذف میشود و قدرت کنترل بر سواحل افزایش مییابد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران مطرح کرد: امدادگران غریق ابزار قانونی برخورد با افراد در خارج از طرح دریا را ندارند و حضور و تلاش نیروهای انتظامی میتواند بسیار در این زمینه یاریگر این افراد باشد.
فخاری همچنین با اشاره به اینکه وسایل تفریحی از جمله جت اسکی و قایقرانان در اختیار بهرهبرداران بخش خصوصی است، گفت: این مجموعهها لازم است تا پیوست مورد نیاز در زمینه امداد و نجات را در برنامه کاری خود قرار دهند تا بدین صورت یار سوم و کمکحال امدادگران هلال احمر باشند. برای این منظور حدود ۱۰ دستگاه آمبولانس، جت اسکی و قایقهای نجات به این استان آورده میشود.
وی ادامه داد: طرح سالمسازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرقشدن هنگام شنا و همچنین ارائه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارتهای اجتماعی در ۶۰ نقطه از سواحل دریای خزر به اجرا درآمده است. این طرح هرساله از خردادماه آغاز و تا پایان تابستان ادامه دارد.
فخاری یادآور شد: مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان محمودآباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ منطقه سالم سازی شده و بابلسر با ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا از شاخصترین شهرستانها در اجرای این طرح محسوب میشوند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه