معارفه‌ی آن تودیع
رفت و برگشت "پورحسین" به اداره منابع‌طبیعی بابل؛

معارفه‌ی آن تودیع

روال بر این منوال است مدیری که تودیع می شود دیگر در همان مسئولیت معارفه نمی‌گردد اما در اداره‌کل منابع‌طبیعی مازندران منطقه ساری گویا اینگونه نیست‌.

به گزارش چامه شمال، رفت و برگشت مدیر منابع طبیعی بابل در مدت ۲ ماه، حاشیه جدید این اداره‌کل است که این روزها شاهد آنیم.

چند روزی از نوروز نگذشته بود که در اقدامی شتابزده و نسنجیده، "حسین پورحسین" رئیس اداره منابع طبیعی بابل برکنار شد. حکمی که به مذاق کارکنان این اداره خوش نیامد و اغلب‌شان پشتِ پورحسین درآمدند اما زورشان نچربید.

در این برکناری گویا یک فرد صاحب نفوذ و دارای مسئولیت که اتفاقاً پرونده‌ای در اداره منابع‌طبیعی داشته، نقش موثری ایفا کرده است.

پس از انتصاب سرپرست‌ جدید برای منابع‌طبیعی بابل، دادخواهی‌هایی در فضای مجازی خطاب به متولیان سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری و سایر نهادهای نظارتی منتشر شد که سرانجام این تظلم‌خواهی به نتیجه نشست و مدیر بداقبال حقانیتش ثابت شد و میانه خردادماه به صندلی خود بازگشت.

هرچند فشارهای فراوان موجب برکناری پورحسین از مسئولیتش شده بود اما بازگشت ایشان این بارقه را ایجاد کرد که متولیان سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری شجاعت لازم را دارند که دست به تصحیح اشتباه خود بزنند.

انتظار این است تا مدیران با دقت‌نظر بیشتر نسبت به تودیع و معارفه همکاران‌شان اقدام و شایسته‌سالاری را در دستور کار خود قرار دهند و با بررسی همه جوانب، تصمیمات خردمندانه‌ای اتخاذ کنند تا خدای‌ناکرده حقی ضایع نشود و آبرویی برباد نرود.

هرچند این مسئول به جایگاه خود بازگشت و کارش را از سر گرفت اما شرایط کنونی برای این مدیر شهرستانی کمافی‌سابق نبوده و اوضاع صعب و پیچیده به‌نظر می رسد.

چه خوب می‌شود مدیران بالادستی با حمایت و پشتیبانی، امثال پورحسین را در ادامه مسیر مصمم کنند تا با قدرت و قوت‌قلب مقابل متجاوزان به منابع‌طبیعی بایستد و خم به ابرو نیاورد.

و نکته پایانی اینکه از صاحب‌منصبان می‌خواهیم هرگاه مشاهده کردند چالش و مساله‌ای به مصلحت‌شان نیست خودبینی را کنار گذاشته و صلاح عموم را لحاظ کنند.

به امید روزهایی که با حضور مدیران شجاع و پاکدست در سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری، غارتگران انفال هرگز جسارت دست‌درازی را نداشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: مازنیوز


ارسال دیدگاه