۱۵ هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی بیکارند

۱۵ هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی بیکارند

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۵ هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی پای کار نیستند.

به گزارش چامه شمال، منصورعلی زارعی اظهار کرد: ۱۷ هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در مازندران داریم که باید پای کار باشند در حالیکه تنها ۲ هزار نفر مشغولند و فقط از ظرفیت این تعداد اندک مهندسان در استان استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران در صنعت دام و طیور حرفی برای گفتن دارد، افزود: با وجود موفقیت‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی به ویژه دام و طیور داشتیم اما مشکلات فراوانی همچنان در این حوزه وجود دارد که باید نسبت به رفع آن تلاش شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قبول داریم کارکنان جهادکشاورزی در حقوق و دستمزد و امکانات نسبت به سایر ارگان‌ها از مزایای کمتری برخوردار هستند و کارهای سختی را انجام می‌دهند اما این وزارتخانه و سازمان‌های متبوع‌شان با قشری به نام کشاورز و تولیدکننده سرکار دارند که بی‌ادعا در حال تولید هستند تا امنیت غذایی جامعه دچار خدشه و آسیب نشود.

زارعی با بیان اینکه نباید به گونه‌‌ای عمل می‌کردیم میزان تولید در حوزه دام و طیور کم می‌شد، گفت: مازندران با توجه به تولیدات فراوان‌تری که نسبت به سایر استان‌ها در بخش دام و طیور دارد باید نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد دام سبک استان از بین رفت و برای پیشبرد کارها باید از ظرفیت تشکل ها استفاده کنیم و کارها را به آنها واگذار کنیم چرا که دلسوزتر از من و شمای مسئول هستند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در استان مازندران می‌توانیم شرایط خوبی را برای صنعت دام و طیور و شیلات، زنبورداری و نوغانداری فراهم کنیم چرا که مازندران در تمامی این بخش‌ها حرفی برای گفتن دارد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه