نساجی قائمشهر به دولت واگذار می شود

نساجی قائمشهر به دولت واگذار می شود

مدیرکل صمت مازندران در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در رابطه با وضعیت واگذاری کارخانه نساجی قائمشهر، ضمن اظهار بی‌اطلاعی، پاسخ به این سوال را به معاونش واگذار کرد.

حسین احمدی

به گزارش چامه شمال، جهانگیر بائی لاشکی معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل صمت مازندران این پرسش را اینگونه توضیح داد: واگذاری مجدد نساجی قائمشهر به دولت محتمل است.

وی با اشاره به اینکه رسالت شهرداری بنگاه‌داری نیست و واگذاری نساجی به شهرداری قائمشهر اتفاق خوبی نبود، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ سرمایه‌گذاری راغب نیست نساجی را در اختیار بگیرد.

بائی لاشکی اضافه کرد: پیشنهاد دادیم نساجی مجدداً احیا و رقابت‌پذیر شود و با بروزرسانی ماشین آلات، مجددا به سرمایه‌گذار دارای اهلیت واگذار شود.

از وضع موجود بازار رضایت ندارم

در ادامه مدیرکل صمت مازندران با اعلام اینکه کارگروه‌های مرتبط در بخش نظارت فعال شده است، افزود: بنده هم نسبت به وضعیت موجود بازار رضایت ندارم و تلاش می کنیم که حق مردم در این راستا تضییع نشود.

نادعلی کهنسال در ادامه از فعال شدن دبیرخانه های مهم از جمله دبیرخانه رفع موانع، دبیرخانه تنظیم بازار، دبیرخانه توسعه صادرات، کمیسیون نظارت بر اصناف و کارگروه شورای معادن خبر داد.

110 واحد تولیدی در تملک بانک‌ها هستند

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۳۰ طرح با پیشرفت ۶۰ درصدی در استان وجود دارد، یادآور شد: با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی بدنبال راه‌اندازی این واحدها و اشتغال ۱۴ هزار نفر هستیم.

کهنسال به بلاتکلیفی ۴۱۱ واحد تولیدی اشاره و گفت: با اولویت‌بندی صورت گرفته در کارگروه تسهیل مقرر شد احیا ۲۰۰ واحد صورت گیرد.

مدیرکل صمت مازندران از تملک ۱۱۰ واحد صنعتی از سوی بانک‌ها خبر داد و افزود: از این میان ۳۷ واحد در تملک بانک‌ها بوده، ۲۱ مورد در تملک بانک بوده اما در اختیار سرمایه گذار است و ۵۲ فقره دیگر، پرونده‌شان در مراجع قضایی مطرح است.

کهنسال در رابطه با پرسشی درباره وضعیت نمایشگاه بین‌المللی قائمشهر اضافه کرد: بدنبال تحقیق در این رابطه هستم و تا به نتیجه نرسم، نمی توانم سخنی را بیان کنم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه