پتروشیمی حق مازندران است / سازمان مدیریت پسماند بزودی راه اندازی می‌شود
معاون عمرانی استانداری مازندران:

پتروشیمی حق مازندران است / سازمان مدیریت پسماند بزودی راه اندازی می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، پتروشیمی را حق استان دانست و از مدیران ملی خواست کارشناسانه صحبت کنند.

حسین احمدی

به گزارش چامه شمال، احمد توکلی در جلسه هم‌اندیشی با اهالی رسانه با تاکید بر اینکه مازندران هم حق دارد از موهبت پتروشیمی در نقاطی که شرایطش فراهم است، بهره‌مند شود، اظهار کرد: استان مازندران نفت‌خیز و گازخیز بوده و اعتقاد ما این است که این استحقاق را دارد که صاحب پتروشیمی شود.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های زیست محیطی در این راستا، خاطرنشان کرد: از مدیران ملی می خواهیم در تصمیم‌گیری‌ها همه شرایط را لحاظ کنند.

توکلی با بیان اینکه مازندران فارغ التحصیلان بسیاری در رابطه با پتروشیمی دارد، این سوال را مطرح کرد که چرا مازندران نباید صنعت قوی داشته باشد؟

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از راه‌اندازی سازمان مدیریت پسماند مازندران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و در پاسخ به این سوال که آیا مازندران در گذشته سازمان پسماند نداشته است؟ یادآور شد: در گذشته موسسه پسماند داشتیم که زیرنظر سازمان همیاری شهرداری‌ها فعالیت می کرد.

توکلی اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند مازندران با یک ساختار استانی دایر و دارای هیئت مدیره خواهد بود.

وی از وجود ۳ هزار پروژه نیمه کاره در استان خبر داد و گفت: سیاست دولت این است که پروژه‌های نیمه تمام را به پایان برساند و مناطق کمتر برخودار مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران افزود: قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) در ۱۱ محور در مناطق محروم فعالیت داشته و در بخش‌های راه های روستایی، روستاهای مولد، آبخیزداری، تنش آبی و غیره خدمات ارائه می کند.

توکلی با اشاره به اینکه استانی هستیم که از حداقل آزادراه‌ها برخوردار هستیم، خاطرنشان کرد: در این راستا احداث آزادراه هفت تن - میاندورود و چالوس - رامسر را در دستور کار داریم.

وی به فعالیت ۲۱۰۰ دهیار در استان اشاره و گفت: تمام دهیاری‌هایی که حسابرسی‌شان مردود شد باید عزل و به مراجع قضایی معرفی شوند.

توکلی به دهیارانی که حسابرسی مشروط دارند اولتیماتوم داد اینگونه دهیاری‌ها باید تا ۴۵ روز آینده مستندات شان را کامل کنند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه در سرشماری باید موضوع مسکن بر نفوس اولویت داشته باشد، افزود: در سرشماری فقط نباید نفوس ملاک نباشد بلکه مسکن هم باید لحاظ شود.

انتهای پیام/

تصاویر خبر


ارسال دیدگاه