آرد هیات‌های مذهبی تامین شد

آرد هیات‌های مذهبی تامین شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از تخصیص 31 هزار کیسه آرد مناسبتی برای تامین نیاز شهروندان و نان هیات‌های مذهبی استان خبر داد.

به گزارش چامه شمال، عباسعلی وفائی‌نژاد اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان آقا اباعبداله الحسین (ع) و در راستای تاکیدات استاندار مازندران و با پیگیری های بعمل آمده بیش از 31 هزار کیسه سهمیه آرد فوق العاده به نانوایان استان تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه آرد اختصاص‌یافته در اختیار کارگروه های آرد و نان شهرستان‌ها قرار گرفت، افزود: سهمیه آرد فوق‌العاده علاوه بر سهمیه ثابت ماهانه به واحدهای خبازی کشیک منتخب کارگروه های آرد و نان هر شهرستان با لحاظ سهولت دسترسی مردم و هیات امنای مساجد و هیات‌های مذهبی در ایام محرم تخصیص یافت.

دبیر کارگروه آرد و نان مازندران ادامه داد: جهت سهولت و تسریع در تامین به موقع نان مراسمات مذهبی و ثبت تراکنش صحیح در سامانه هوشمند نانوایی‌ها، کلیه هیات امنای مساجد و هیات های مذهبی می‌بایست از طریق منوی کسب و کار (دائم یا موقت) در این سامانه ثبت نام کرده و پس از دریافت کد رهگیری و تایید از سوی فرمانداران شهرستان‌ها نسبت به خرید نان موردنیاز خود از واحدهای خبازی منتخب از طریق منوی مذکور اقدام کنند.

وفائی‌نژاد تاکید کرد: نانوایان منتخب در این طرح علاوه بر فروش نان برای مصارف خانوار، موظف به فروش نان به هیات های مذهبی و مساجد در قالب کسب و کار می باشند.

این مسئول تصریح کرد: به منظور اطلاع رسانی مطلوب، کلیه واحدهای خبازی منتخب می‌بایست اقدام به تهیه و نصب بنر متحدالشکل بر سر درب واحد خبازی خود کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران اظهار داشت: با تمهیدات صورت گرفته و ذخیره سازی آرد کافی در شهرستانها هیچ نگرانی و کمبودی در خصوص آرد مورد نیاز واحد های خبازی در ایام محرم وجود ندارد.

وفائی‌نژاد با تاکید به فرمانداران شهرستان‌ها از کارگروه های آرد و نان خواست در راستای حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، نظارت دقیق بر فرآیند عملکرد واحدهای خبازی در زمینه رعایت ساعت پخت، جلوگیری از تعطیلی خودسرانه و غیره داشته باشند.

وی با بیان اینکه هرگونه تراکنش‌های غیرواقعی و غیرمتعارف دستگاه های کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها از سوی دستگاه‌های نظارتی مورد رصد و پایش قرار می گیرد، گفت: در صورت ارتکاب رفتارهای خلاف قاعده از سوی نانوایان، دستگاه های نظارتی اقدام به برخورد قانونی با واحدهای متخلف خواهند کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران ایفای مسئولیت اجتماعی شهروندان را در صیانت از حقوق شهروندی بسیار مهم دانست و گفت: شهروندان از طریق شماره گیری شماره 124 سازمان صمت و 135 تعزیرات حکومتی و سامانه پیامکی 30001394 اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران می توانند در طرح نظارت عمومی خبازی‌هایی که کم فروشی، گران فروشی، عدم رعایت ساعت پخت و تعطیلی خودسرانه دارند، مشارکت کنند.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه