آغاز عملیات اجرایی طرح فاضلاب قائم شهر از خیابان "شرافت"
شرکت آب و فاضلاب مازندران خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی طرح فاضلاب قائم شهر از خیابان "شرافت"

مدیرعامل آبفا مازندران از آغاز مجدد عملیات اجرایی شبکه فاضلاب قائم شهر از خیابان "شرافت" این شهر خبر داد.

به گزارش چامه شمال، برارزاده همزمان با دهه مبارک فجر در مراسم افتتاح پروژه های آب و فاضلاب قائم شهر، اعتبار پروژه فاضلاب این شهر را ۸۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۱۲۰۰ نفر از مزایای این طرح بهره مند می شوند.
وی اضافه کرد: برای طرحهای آبرسانی به شهر و روستاهای قائمشهر ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه و ۱۵۷ هزار نفر از مزایای این طرح ها برخوردار شدند.
مدیرعامل آبفا مازندران با اشاره به تاکیدات ویژه دولت سیزدهم، مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو و مدیرعامل آبفاکشور به مسئله محرومیت زدایی به ویژه در روستاهای کشور گفت: در این برهه زمانی به آبرسانی در مناطق کم برخوردار نگاه ویژه ای داریم.
برارزاده با اعلام اینکه با پیگیری ها و تلاشهای صورت گرفته، طرحهای خوبی در حوزه آب و فاضلاب اجرا شد، افزود: به برکت دهه مبارک فجر، ۳۲ پروژه برای مردم استان درنظر گرفتیم.
وی به بهره برداری از طرح آبرسانی به روستاهای کاوان آهنکر، ملک خیل و حاجی کلاارزلو اشاره و تصریح کرد: در این طرح به منظور تامین آب شرب بهداشتی پایدار با فشار مناسب، ۳۸هزار متر شبکه توزیع اجرا شد.
مدیرعامل آبفا مازندران جمعیت برخوردار از این طرح را ۶۹۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح صرف شد.
برارزاده در ادامه به اجرای طرح برداشت از کف مخزن ۲۵‌هزار مترمکعبی در شهر قائمشهر اشاره و تصریح کرد: این طرح شامل برداشت از کف، مقاوم سازی و گرفتن خروجی به قطر ۱۲۰۰ میلیمتر از مخزن ۲۵‌هزار مترمکعبی است.
وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد ذخیره مطمئن و تامین آب با فشار مناسب جهت مقابله با کمبود آب و افزایش توان تامین دانست و گفت: این اقدام، کار عظیمی بود که با تلاش همکاران شرکت صورت گرفت.
برارزاده اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۱۵۰ میلیارد ریال و جمعیت برخوردار را ۱۵۰ هزار نفر اعلام کرد.
گفتنی است: سال ها قبل پروژه فاضلاب قائم شهر با اعتبارات بانک توسعه اسلامی آغاز و متاسفانه بعلت مسائل برجامی متوقف شد و هم اکنون پس از وقفه طولانی، مجدداً شروع بکار کرد.با توجه به بالابودن آب های سطحی در این شهر از متولیان آب و فاضلاب مازندران انتظار هست که این پروژه را تا افتتاح کامل آن، بصورت جدی دنبال کنند.


ارسال دیدگاه