تعمیرات واحد بخار نیروگاه نکا در گرمای نفسگیر

تعمیرات واحد بخار نیروگاه نکا در گرمای نفسگیر

مدیر نیروگاه بخار شرکت مدیریت تولیدبرق نکا از تعمیرات واحد یک بخار نيروگاه در گرمایی نفسگیر و در کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد.

به گزارش چامه شمال، سید ابوالقاسم محمدی با اشاره به اینکه واحد یک بخار نيروگاه نكا به مدار تولید بازگشت، اظهار کرد: واحد یک بخار نيروگاه شهيدسليمي نكا با ظرفیت 440 مگاوات پس از انجام تعميرات غیرمترقبه به شبکه سراسری برق كشور پیوست.

وی افزود: این واحد در پی ایجاد اشکال در پمپ تغذیه بویلر با هماهنگی مركز كنترل شبكه برق كشور، به منظور بررسی و رفع اشكالات از مدار تولید خارج شد.

مدیر نیروگاه بخار شرکت مدیریت تولیدبرق نکا اضافه کرد: با توجه به گرمای بی سابقه هوا در کشور و نیاز شدید شبکه به برق، همکاران در شرایط محیطی بسیار گرم و رطوبت بالا فعالیت های تعمیراتی را به سرعت آغاز کردند.

محمدی یادآور شد: همکاران سختکوش ضمن شستشوی موشل فیلتر کندانسور واحد، با بستن مسیرهای ورودی و خروجی، پمپ مذکور را برای تعمیرات و رفع اشکال جدا کردند و با اتمام کار، واحد یک بخار در کوتاه ترین زمان ممکن و پس از حدود 26 ساعت تلاش مداوم به مدار تولید بازگشت.

گفتنی است: نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت نامی توليد 2214 مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاههای کشور، بیش از 4 درصد برق كشور را تامین می کند.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه