۱۵ درصد فیبر نوری کشور در مازندران راه‌اندازی شد

۱۵ درصد فیبر نوری کشور در مازندران راه‌اندازی شد

مدير مخابرات منطقه مازندران گفت: ۱۵ درصد فیبر نوری کشور در مازندران راه‌اندازی شد.

به گزارش چامه شمال، علی نوروزی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه در حوزه فیبر نوری اقدامات خوبی در استان صورت پذیرفت، اظهار کرد: از ۷ هزار کیلومتر فیبر نوری اجرا شده در سال گذشته در کل کشور، یکهزار کیلومتر در مازندران اجرا شد.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن طرح نجما در استان، از ۷۰۹ پروژه تعریف شده طی شش ماهه گذشته ۱۷۰ پروژه اجرایی شد.

مدير مخابرات منطقه مازندران سرقت تجهیزات مخابراتی را یکی از معضلات اصلی این شرکت دانست و گفت: علیرغم زحمات و تلاش‌های پلیس، متاسفانه در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان از تجهیزات این شرکت به سرقت رفت.

نوروزي با اعلام اینکه شرکت مخابرات مازندران زیان‌ده بوده و درآمدها حتی کفاف پرداخت حقوق کارکنان را نمی‌دهد ، افزود: بعد از ۱۰ سال روند معکوس شد و تلاش می‌کنیم امسال به سودآوری برسیم.

وی بلندمرتبه‌سازی را آفت بزرگ سایت‌های مخابراتی دانست و یادآور شد: علیرغم اینکه ۱۹۰ سایت جديد در استان نصب و راه‌اندازی شد، هنوز نقاط مختلفی خصوصاً غرب استان با مشکل آنتن‌دهی مواجه‌اند.

مدير مخابرات منطقه مازندران با اشاره به اینکه از ۱۴۰۰ سایت موجود، تعداد ۷۴۶ سایت اینترنت همراه به 4G ارتقا یافت‌، اضافه کرد: در رابطه با ارتقا تکنولوژی، ۱۰ سایت 5G نصب و ۳ سایت در شهرهای ساری، بابل و آمل راه‌اندازی شد.

نوروزي از راه‌اندازی ۱۲۵ سایت تا پايان سال خبر داد و گفت: در برخی از نقاط با تعارضات مردمی مواجه‌ایم که اجرای کار را سخت می کند.

او در رابطه با پرداخت مطالبات بازنشستگان شرکت مخابرات مازندران خاطرنشان کرد: بدنبال فروش زمینی متعلق به شرکت هستیم تا بتوانیم مطالبات ۲۵۰ بازنشسته‌ را تا پایان سال پرداخت کنیم.

مدير مخابرات منطقه مازندران در پاسخ به سوال خبرنگارمان در رابطه با مشکل آنتن‌دهی در شهرستان ساری گفت: باتوجه به تعامل خوب شهرداری ساری اقداماتی صورت گرفته و هرجایی که محدودیت واگذاری زمین وجود نداشته باشد، توسعه صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه