رونمایی از ۳ کتاب در بزرگداشت "آیت‌الله کوهستانی"

رونمایی از ۳ کتاب در بزرگداشت "آیت‌الله کوهستانی"

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از رونمایی ۳ کتاب در همایش ملی بزرگداشت "آیت‌الله کوهستانی" خبر داد.

به گزارش چامه شمال، احسان آهنگر در همایش ملی بزرگداشت "آیت‌الله شیخ‌محمد کوهستانی" در دانشگاه علم و فناوری مازندران با اشاره به اینکه این کتاب‌ها سیره و اندیشه آیت‌الله را روایت می‌کند، اظهار کرد: برگزاری کنگره آیت‌الله کوهستانی موجب تقویت روحیه معنوی و علمی جامعه می‌شود.

وی افزود: این همایش با هدف آشنا ساختن جوانان با زندگی این عالم و تقویت روحیه معنوی و علمی جامعه برگزار و با راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری با ۱۳ عضو شکل گرفت.

آهنگر اضافه کرد: کمیته علمی این کنگره در سه محور مختصات سیره علمی و تحقیقاتی، مختصات سیره اجتماعی و سیاسی و فردی و اجتماعی تشکیل و ۴۰ مقاله به این دبیرخانه ارسال و ۲۵ اثر برگزیده شد و مجموعه مقالات در قالب کتابی با عنوان "پارسای کوهستان" منتشر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: ویژه نامه کنگره با هدف تبیین فکری و اجتماعی به چاپ رسید و همچنین سایت همایش راه‌اندازی گردید.

آهنگر گفت: برگزاری همایش خوشنویسی و جمع‌آوری ۲۲۶ منبع چاپ شده در مورد آیت‌الله کوهستانی و تولید مستند آقاجان از دیگر برنامه‌های این کنگره بود.

گفتنی است: در این همایش از سه جلد کتاب "پارسای کوهستان" منتخب مجموعه مقالات آیت‌الله کوهستانی، "آئینه ‌معرفت" زندگینامه و سیره آیت‌الله و کتاب "شاگردان مکتب کوهستان" زندگینامه شاگردان آیت‌الله کوهستانی رونمایی شد.

همچنین از تمبر همایش آیت‌الله کوهستانی رونمایی و از برگزیدگان مقالات ارائه شده به همایش تجلیل شد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه