مرکز توزیع فرآورده‌های خام دامی در شرق مازندران دایر می‌شود

مرکز توزیع فرآورده‌های خام دامی در شرق مازندران دایر می‌شود

مدیرکل دامپزشکی مازندران از راه‌اندازی مرکز توزیع فرآورده‌های خام دامی در شرق مازندران خبر داد.

حسین احمدی

به گزارش چامه شمال، حمزه آقاپور کاظمی به مناسبت هفته دامپزشکی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در پاسخ به پرسش خبرنگارمان مبنی بر نبود مرکز کشتارگاهی در شرق مازندران اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در رابطه با احداث کشتارگاه در بهشهر اعلام آمادگی کرد و از زمین موردنظرشان نیز بازدید بعمل آمد اما شکل‌گیری این مرکز حداقل ۲ سال زمان می‌بَرد‌.

وی افزود: به فرماندار بهشهر پیشنهاد دادیم که درحال حاضر از ظرفیت سردخانه موجود در این شهرستان به‌عنوان مرجع دپوی و توزیع فرآورده‌های خام دامی استفاده شود.‌

مدیرکل دامپزشکی مازندران از کشف ۱۰۰ هزار قلم انواع دارو و واکسن غیرمجاز دامی از یک شرکت معتبر دارویی خبر داد و گفت: متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۰۵ میلیارد ریال بابت تخلف صورت گرفته جریمه شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه داروهای کشف شده تحویل سازمان اموال تملیکی شد، ادامه داد: آنتی‌بیوتیک‌های انسانی کشف شده در این ماجرا نیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفت.

آقاپور کاظمی خاطرنشان کرد: کمبود دارو در بخش دام وجود نداشته و شرکت‌های دارویی انواع داروها را تولید می‌کنند و در بخشي که مشکل وجود دارد از طریق واردات تامین می‌شود‌.

وی با اعلام اینکه یکی از چالش‌های بزرگ دامپزشکی، ساماندهی، توزیع و عرضه انواع دارو و مکمل‌های دارویی است، اضافه کرد: انگیزه شرکت متخلف تنها مسائل مالی بوده است.

آقاپور کاظمی از پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون نیوکاسل خبر داد و گفت: فاز دوم واکسیناسیون اواسط مهرماه آغاز می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه رصد و پایش بیماری‌ها با نمونه‌برداری‌های مختلف صورت می‌گیرد، افزود: هر مکانی که به‌عنوان کانون بیماری شناسایی شود تا شعاع یک کیلومتری‌اش معدوم‌سازی صورت می‌گیرد.

آقاپور کاظمی خاطرنشان کرد: استان مازندران عاری از هرگونه آنفولانزای فوق حاد پرندگان است.

وی دپوی عرضه طیور در جمعه بازار جویبار را مناسب ندانست و توصیه کرد: باید با فرهنگ‌سازی مردم را به سمت مصرف مرغ بسته‌بندی سوق دهیم.

این مسئول از معدوم‌سازی بیش از ۱۴۲ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ادارات کل پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک دام است که با برنامه‌ریزی دقیق این مهم محقق می‌شود.

آقاپور کاظمی بیان کرد: در شش‌ماه نخست امسال، ۱۸ مورد پلمب و ۱۹۴ معرفی به مراجع قضایی صورت گرفت و ۱۵۶ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی ضبط، بیش از ۱۴۲ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی معدوم و یک‌هزار و ۲۹۸ مورد نمونه‌برداری از مراکز انجام شد.

وی عنوان کرد: در حوزه طیور نیز بیش از ۵۱ میلیون قطعه کشتار صورت گرفت که بیش از ۴۴۸ هزار قطعه طیور، ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: در حوزه صادرات نیز بدنبال صادرات پایدار هستیم و مشکلات و موانع موجود در جلسات متعدد، احصا و پیگیری برای رفع موانع و تسهیل صادرات به‌ویژه به کشور روسیه انجام گرفت.

آقاپور کاظمی خاطرنشان کرد: با شورای نظام دامپزشکی ارتباط حسنه و خوبی داریم و هرچه تعامل و همبستگی در این راستا بیشتر باشد قطعاً مردم خدمات شایسته‌تری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه