حراست از حریم راه‌ها، مستلزم همت استانی و ملی است

حراست از حریم راه‌ها، مستلزم همت استانی و ملی است

مسئول واحد حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: حفظ، حراست و پاکسازی حریم راه‌ها نیازمند یک همت و عزم استانی و ملی بوده و باید تمام دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

به گزارش چامه شمال، علی محمد لطفی از شناسایی یکهزار و ۵۹۵ مورد تخلف صورت گرفته در حریم راه‌های استان توسط گشت صیانت از حریم در نیمه اول امسال خبر داد.

وی یادآور شد: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌های مازندران به صورت مستمر توسط گشت‌های راهداری شناسایی می شوند که در شش‌ماهه نخست سالجاری 472 مورد برخورد با دستفروشان حاشیه راه، 710 مورد جمع آوری تابلوها و بنرهای غیرمجاز، 41 مورد انسداد راه دسترسی غیرمجاز و 372 مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز صورت پذیرفت.

مسئول واحد حریم اداره‌کل راهداری مازندران تصریح کرد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راهها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه‌آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

لطفی با بیان اینکه در صورت عدم برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه های استان، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد.

وی از شهروندان مازندرانی خواست قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره‌کل اقدام کنند.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه