حضور هندی‌ها در امیرآباد

حضور هندی‌ها در امیرآباد

گروهی از سرمایه گذاران هندی با حضور در بندرامیرآباد از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این بندر دیدن کردند.

به گزارش چامه شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، یک گروه سرمایه‌گذاری فعال در حوزه تولید محصولات فِروآلیاژی از کشور هند ضمن بازدید از قابلیت های بندرامیرآباد در جلسه ای با مدیرکل این بندر پیرامون شرایط سرمایه‌گذاری به گفتگو پرداختند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این جلسه، بندرامیرآباد را بندری مجهز به تجهیزات استراتژیک و نمونه در میان بنادر شمالی کشور برشمرد و یکی از مزایای منحصر به فرد این بندر در منطقه را بهره‌گیری از شقوق مختلف حمل و نقل به‌ویژه حمل و نقل ریلی عنوان کرد.

محمدعلی موسی‌پور در ادامه به ارائه عملکرد عملیاتی بندر امیرآباد در سالجاری پرداخت که در این راستا میزان تخلیه و بارگیری کالا را با رشد ۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد.

وی ضمن تشریح فرآیند سرمایه‌گذاری به اولویت‌های سرمایه گذاری و میزان اراضی اختصاص داده شده به مناطق چهارگانه سرمایه‌گذاری در بندرامیرآباد اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴۴ فقره سرمایه‌گذاری در حال ساخت یا بهره‌برداری در حوزه های مختلف احداث انبار، سیلوهای نگهداری غلات، مخازن روغن خوراکی و نفتی و نیروگاه برق ۵۸ مگا واتی  در بندرامیرآباد انجام شده است.

موسی‌پور در پایان با بیان اینکه بندرامیرآباد از سرمایه‌گذاری‌ دریامحوری که موجب افزایش ترافیک دریایی بندر می شود استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: در این راستا بندرامیرآباد آمادگی دارد بخشی از اراضی پسکرانه خود را با مساحت مطلوب و متناسب با موضوع سرمایه‌گذاری و به صورت اجاره‌ای واگذار کند.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه