فصل تعمیرات نیروگاه نکا آغاز شد

فصل تعمیرات نیروگاه نکا آغاز شد

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: فصل تعمیرات برنامه‌ریزی شده واحدهای نیروگاه شهید سلیمی نکا آغاز شد.

به گزارش چامه شمال، نوراله ادبی اظهار کرد: با آغاز فصل تعمیرات نیروگاهی، واحد 2 بخار نيروگاه شهيدسليمي نكا به منظور انجام تعميرات نیمه اساسی و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در تابستان سال آینده، از مدار تولید خارج شد.

وی افزود: این واحد براساس برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز مدیریت شبكه برق کشور به مدت 85 روز از مدار تولید خارج شد.

ادبی ادامه داد: هرساله و با آغاز نیمه دوم سال، واحدهای نیروگاه نکا برای ایجاد اطمینان از عملکرد و تولید پایدار در فصل تابستان مطابق با برنامه و دستورالعمل ها تحت بازدید، تعمیرات میاندوره‌ای، نیمه اساسی و اساسی قرار می گیرند و بر این اساس، برای امسال تا آغاز پیک مصرف آتی 14 پروژه تعمیراتی برنامه‌ریزی شده که از مهرماه آغاز و تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با گسترده، دشوار و حساس خواندن كار تعمیرات، نگهداري و بهره‌برداري این واحدها با بیش از 4 دهه كاركرد، گفت: عمر بالاي واحدهاي نيروگاه و لزوم آمادگی واحدها برای تأمین پایدار انرژی موردنیاز مشترکان شبکه برق کشور، مسئوليت ما را در مراقبت و حفظ اين سرمايه ارزشمند ملي دوچندان مي‌كند.

این مسول خاطرنشان کرد: به همين جهت كاركنان اين مجموعه بزرگ با توانمندي، تخصص، ابتكار و خلاقيت، تلاش بي وقفه و همت جهادي توانسته‌اند خلاء كهنسالي نيروگاه را پركنند و نگذارند خللي در توليد انرژي نيروگاه بوجود آيد و همچنان نقش مؤثري در تأمين برق مورد نياز شبكه برق كشور داشته باشد.

وی یادآور شد: در طول تعميرات این واحد که ششمین تعمیرات نیمه اساسی آن از زمان راه‌اندازی اولیه تاکنون است اقدامات و فعاليت‌هاي مختلفي با همت کارکنان متخصص این نیروگاه در بخشهای مکانیک، الکتریک، ابزاردقیق و شیمی بر روي تجهیزات مرتبط انجام می شود.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه