نمایش "شهروند قرآن" را نذر اسلام کردم
کارگردان مازندرانی عنوان کرد:

نمایش "شهروند قرآن" را نذر اسلام کردم

محمدجواد رحمانی آلاشتی کارگردان مازندرانی گفت: نمایش "شهروند قرآن" را که به سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران راه یافته است را نذر اسلام کردم.

حسین احمدی

به گزارش چامه شمال، وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به اینکه نمایش خیابانی "شهروند قرآن" به طرح و ایده رضا غلامی و طراحی، بازیگری و کارگردانی بنده به سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران راه یافته است، اظهار کرد: این نمایش پس از تایید طرح و ایده از سوی شورای نظارت بر نمایش تئاتر، با دو ماه تمرین مداوم جهت بازبینی برای حضور در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان آماده شد.

رحمانی آلاشتی افزود: در هفته گذشته بازبینی نمایش با حضور هیات داوران مرحله انتخاب متشکل از رضا عموزاد، ضیا فضل‌الله‌پور و محبوبه ارمیانی انجام شد و نهایتا بنا به رای هئیت داوران از بین ۱۲ اثر اجرا شده در سطح استان، شهروند قرآن توانست به سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران راه پیدا کند.

طراح و کارگردان این نمایش با بیان اینکه مدت اجرای این نمایش ۲۰ دقیقه است، افزود: نمایش حول محور قرآن و محکوم کردن هتاکان به قرآن است.

رحمانی آلاشتی که خود نیز بازیگر این نمایش است، بیان کرد: "شهروند قرآن" تک پرسوناژ ( تک بازیگر) بوده و چندین شخصیت را به صورت بازی در بازی و به گونه‌ روایت‌های نمایش‌های ایرانی اجرا می کند.

او خاطرنشان کرد: به عنوان یک سرباز در عرصه هنرهای نمایشی، امیدوارم با اجرای این نمایش رسالت اصلی هنر مقدس تئاتر و دین خود را به عنوان یک شیعه و مسلمان در خصوص احترام و توجه بیشتر به قرآن‌ و اهل بیت(ع) ادا کنم‌.

کارگردان نمایش خیابانی شهروند قرآن اظهار کرد: هادی اصغری سرپرست گروه، امیرحسین ساور آهنگساز و موسیقی، مبین رحمانی آلاشتی دستیار، معصومه اصغری طراح و دوخت لباس از دیگر عوامل اجرایی این نمایش هستند.

گفتنی است: محمدجواد رحمانی آلاشتی از هنرمندان فعال و با تجربه عرصه هنرهای نمایشی در مازندران است که از سال ۸۱ کار تئاتر را آغاز و در سال گذشته با نمایش خیابانی "جامانده" در جشنواره تئاتر بسیج استان و کشور و همچنین جشنواره ملی تئاتر ایثار و جشنواره سردار آسمانی حضور داشته و افتخارات مختلفی را برای استان به ارمغان آورده است.

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران از ۲۰ لغایت ۲۳ آبان در مرکز استان برگزار می‌شود‌.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه