روزهای خوش دیپلماسی اقتصادی در بندر امیرآباد

روزهای خوش دیپلماسی اقتصادی در بندر امیرآباد

موسی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از روزهای خوش دیپلماسی اقتصادی و به بار نشستن تلاش‌های دولت سیزدهم در این راستا خبر داد.

به گزارش چامه شمال، وی در حاشیه بازدید حمید اورعی مشاور وزیر جهادکشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های بندرامیرآباد با بیان اینکه هدف اصلی این بندر دستیابی به بازار کشورهای آسیای شرقی و مرکزی از طریق ترانزیت کالا از حوزه کشورهای CIS است، بر توسعه حمل‌ونقل چند وجهی جهت رسیدن به اهداف ترسیم شده اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، موسی‌پور ار رشد ۵۲ درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد در سالجاری خبر داد و بر ضرورت تقویت ارتباط متقابل و موثر وزارت جهادکشاورزی و بنادر برای وقوع یک اتفاق خوب اقتصادی در کشور تأکید کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد افزود: با رشد ۷۶  درصدی واردات کالاهای اساسی در سالجاری به دومین بندر کشور در تأمین کالاهای اساسی تبدیل شدیم.

موسی‌پور در ادامه به برکات و گشایش های سفر استاندار مازندران به کشور روسیه از جمله ایجاد خط سبز گمرکی اشاره کرد و از اختصاص کانتینرها به تعداد کافی جهت صادرات و ترانزیت محصولات باغی و کشاورزی به کشورهای حوزه CIS خبر داد.

وی به ارسال اولین محموله صادراتی مرکبات از طریق بندرامیرآباد به روسیه اشاره و آن را ماحصل حمایت های مقام عالی دولت در مازندران، مدیرعامل و اعضاء هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و تلاش های بی‌وقفه کارگروه ویژه صادرات میوه و مرکبات در بندرامیرآباد اعلام کرد.

این مسئول با اعلام اینکه با توجه به تجهیزات مدرن بندری و دریایی، به دنبال افزایش تبادلات اقتصادی با کشورهای منطقه هستیم، حجم بالای مراودات تجاری بندرامیرآباد با روسیه در سالجاری را مؤید دیپلماسی فعال اقتصادی در دولت سیزدهم دانست و بر تقویت آن با توجه به شرایط منطقه جهت افزایش این مبادلات تأکید کرد.

همچنین مشاور وزیر جهادکشاورزی در این بازدید بر شناسایی چالش‌ها و کمبودها در حوزه تأمین کالاهای اساسی تأکید کرد و از آمادگی وزارت جهادکشاورزی بر رفع مشکلات احتمالی در بازارگاه و اصلاح فرآیندهای موجود جهت تسریع و تسهیل امور بازرگانی بخش خصوصی خبر داد.

اورعی همچنین از دستور کار قرار دادن واردات گندم علیرغم تولیدات موجود در کشور جهت برخی مصارف داخلی خبر داد و ابراز امیدواری کرد پس از  قطعیت و جمع بندی از سوی مسئولین برای وارد کردن گندم، شاهد استفاده احسن از ظرفیت‌های بندرامیرآباد در این حوزه باشیم.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه