"روز مازندران" به پشتوانه مردم برگزار می‌شود

"روز مازندران" به پشتوانه مردم برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مردمی‌سازی برنامه‌های روز مازندران را حائز اهمیت خواند.

حسین احمدی

به گزارش چامه شمال، احسان آهنگر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با تشریح برنامه‌های روز مازندران در پاسخ به سوال خبرنگارمان مبنی بر عدم اطلاع شهروندان مازندرانی از روز مازندران اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌های مردمی در این رابطه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های خودجوش در سالهای گذشته در حوزه هویت دینی و تاریخی مازندران وارد صحنه شدند و برنامه‌های مختلفی را اجرا کردند، افزود: در راستای عملیاتی‌سازی برنامه‌ها تلاش کردیم ظرفیت مردمی را پای کار بیاوریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه امسال رویکردها این است که مردم در صحنه حضور یابند، خاطرنشان کرد: در این راستا شناسایی ظرفیت‌های مردمی و پرهیز از تصدی‌گری دستگاه‌های اجرایی باید مدنظر قرار گیرد.

آهنگر با تاکید بر اینکه زمینه‌ساز حضور مردم خواهیم بود، گفت: باید ارتباط عمیقی میان حاکمیت و مردم بوجود آید تا مردم در صحنه حاضر شوند.

وی افزود: همه سرمایه‌های فرهنگی نظام همین ظرفیت‌های مردمی هستند.

آهنگر با ذکر این نکته که برنامه روز مازندران باید به مساله اصلی مردم تبدیل شود، یادآور شد: جشن‌های محله‌محور را در دستور کار داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان مبنی بر عدم اختصاص برنامه‌ای به اهالی رسانه توضیح داد: رسانه‌ها از ظرفیت‌های خوب استان بوده و نباید از این حوزه غافل شویم.

آهنگر با اشاره به اینکه برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای خزر به هفته مازندران انتقال یافت، گفت: انتظار است فعالین رسانه‌ای برنامه‌ای را برای روز مازندران تدوین و اجرا کنند و در این راستا حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود برنامه‌ها مقطعی نبوده و در جامعه موج ایجاد کند.

آهنگر با اعلام اینکه برای پوستر و نشان روز مازندران فراخوان دادیم تا از ظرفیت‌های نخبگانی استفاده شود، افزود: در این راستا ۶۰ اثر به دبیرخانه رسید که ۳۰ اثر از هنرمندان مازندرانی بوده و پوستر ارائه شده ماحصل این فراخوان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه در سالجاری و به دستور رئیس‌جمهور روز ۱۴ آبان بعنوان روز ملی مازندران در تقویم ملی کشورمان درج شد، یادآور شد: شعار "مازندران دیار نام‌آوران پاک‌آیین" بعنوان شعار امسال روز مازندران انتخاب شد.

آهنگر با بیان اینکه ۱۳ لغایت ۲۰ آبان برنامه‌های مختلفی در زمینه بزرگداشت روز مازندران برگزار می‌شود، اهم برنامه‌های در دست اجرا در هفته مازندران را ویژه‌برنامه لاله شو در رامسر، برنامه محوری در روستای صالحان کجور با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، جشنواره رسانه‌ای خزر، جشنواره آوا و نوا، جشنواره کئی‌پلا، ویژه‌برنامه تکریم از استاد اسحاقی، همایش علمی تاریخ مازندران در دانشگاه مازندران و جشنواره مازندرانی میرکا اعلام کرد.

وی جشنواره شعر طبری نوچ، جشنواره تیساپلا، نمایشگاه خوشنویسی، محفل شعر شورم، دومین همایش آهیل، نشست تخصصی طبری، همایش نویسندگان و مؤلفین حوزه مازندران و رونمایی از دو کتاب، جشنواره آداب و رسوم تپورستان، نمایشگاه تصویری اسناد ملی مازندران، جشنواره بازی بوردکاه، جشن طبری، جشنواره آیین‌های سنتی استان، جشنواره ادبی مازرونی‌شو، بزرگداشت نیما یوشیج، نشست علمی آیین‌ها و سنت‌ها و جشنواره لم‌چوقا را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا روز مازندران ذکر کرد.

آهنگر یادآور شد: برنامه روز ملی مازندران ۱۹ آبان‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مرکزی ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه