رودخانه‌های آسیب‌دیده مازندران ترمیم شدند

رودخانه‌های آسیب‌دیده مازندران ترمیم شدند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از ترمیم و ساماندهی رودخانه‌های آسیب‌دیده از سیل اخیر خبر داد.

به گزارش چامه شمال به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، حیدر داوودیان اظهار کرد: یکهزار متر عملیات ساماندهی در 12 نقطه از سه رودخانه سردآبرود، پلنگ‌آبرود و خرک‌آبرود در دو شهرستان چالوس و عباس‌آباد که در سیل 13 آبان طغیانی شده بودند طی یک هفته انجام شد.

وی با بیان اینکه عملیات ساماندهی رودخانه‌های طغیان کرده در سیل اخیر بلافاصله پس از فروکش کردن سیلاب آغاز شد، افزود: پس از شناسایی و بررسی نقاط آسیب‌دیده رودخانه‌ها و مناطقی که نیاز به ساماندهی حریم و بستر و بازگرداندن رودخانه به بستر اصلی احساس می‌شد، ساماندهی در 12 نقطه از این سه رودخانه آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران ادامه داد: در حال حاضر 12 دستگاه بیل و بولدزر به منظور بازگرداندن رودخانه به مسیر اصلی و ایمن‌سازی حاشیه این سه رودخانه‌ مشغول ساماندهی بستر هستند.

داوودیان یادآور شد: طی یک هفته اخیر با بیش از 400 ساعت عملیات انجام شده توسط ماشین‌آلات راهسازی مجموعا حدود یک کیلومتر از طول این سه رودخانه ساماندهی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: مسیر رودخانه سردآبرود محدوده روستاهای نجارکلا، گیل‌کلا، مهدی‌آباد، کریم‌آباد و عرب‌خیل در اولویت ساماندهی قرار داشت که در حال انجام است.

داوودیان با اشاره به عبور رودخانه سردآبرود از شهر چالوس و چند روستا خاطرنشان کرد: در رودخانه سردآبرود حد فاصل سد انحرافی تا دریا نزدیک به یک کیلومتر دیواره‌سازی داشتیم که اگر این دیوارها نبود برخی روستاها مانند نجارکلا و دیوکلا دچار خسارت‌های بیشتری می‌شدند و ممکن بود شاهد آبگرفتگی شدید در این مناطق مسکونی باشیم.

وی افزود: طول رودخانه سردآبرود از سد انحرافی تا ساحل 6.5 کیلومتر است که در این مسیر 20 نقطه آسیب‌پذیر شناسایی شده که برای ایمن‌سازی این نقاط به سه کیلومتر دیواره‌سازی نیاز است تا از بروز خسارت ناشی از سیل در آینده جلوگیری شود.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه