کمبود پرستار داریم
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران خبر داد:

کمبود پرستار داریم

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران از کمبود پرستار خبر داد.

به گزارش چامه شمال دکتر فرهاد غلامی در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن آیت‌الله کوهستانی اظهار کرد: کمبود پرستار در همه استان‌های کشور مطرح است و شاخص‌های تخت‌های بیمارستانی نشان از صحت این موضوع به‌ویژه در مورد پرستاران مرد دارد.

وی افزو: دولت نگاه ویژه‌ای به جذب و تربیت پرستاران دارد تا این معضل مرتفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به تلاش‌های پرستاران در ایام کرونا و ایثارهایی که در آن شرایط سخت انجام شد، خاطرنشان کرد: پرستاران به عنوان مجاهدان بی‌نام و نشان عرصه درمانی هستند و جایگاه بسیار ارزشمندی دارند.

دکتر غلامی ادامه داد: این حرفه شغلی است که باید همراه با عشق و ایمان باشد درغیر اینصورت کار بسیار سخت می‌شود.

وی با اظهار تاسف از حذف ردیف بهیار و غیره که باعث کاهش فشار و سختی کار پرستاران می‌شود، خواستار اصلاح و بازنگری قانون‌گذاران در این مورد شد.

این مسئول اضافه کرد: در حالی ارزیابی از خدمات پرستاری در سال ۹۱ یک رضایت ۸۵ درصدی را نشان می‌داد اما اکنون این میزان به حدود ۶۰ درصد رسیده است.

دکتر غلامی یادآور شد: حذف این ردیف‌ها موجب فشار به پرستاران و در نهایت کاهش خدمات به بیمار می‌شود. البته باید در حوزه ارتباط با بیمار نیز باید بیشتر کار کنیم.

او اذعان کرد: نیت و نگاه ما در هیات رئیسه دانشگاه فقط خدمت به شما و همه کارکنان حوزه سلامت و مردم شریف استان است و تا زمانی که هستیم با تمام توان تلاش می‌کنیم و اگر ناکارآمد باشیم خودمان پیش‌قدم خواهیم شد و اصراری بر ماندن نداریم.

دکتر غلامی مطرح کرد: بیمارستان‌های ما نسبت درآمد به هزینه‌شان زیر ۵۰ درصد است و اگر براساس سیاستگذاری تدوین شده پیش بروند به سوددهی می رسند و می توانند به توانایی لازم در افزایش پرداخت حق الزحمه‌ها و کارانه‌های کادر درمانی و پرستاران برسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همین خصوص تاکید کرد: کارانه از محل درآمدهای بیمارستانی تامین می‌شود و لذا با افزایش این درآمد و ثبت دقیق فعالیت از سوی پرستاران منتج به افزایش دریافتی آنها خواهد شد.

دکتر غلامی در پایان سخنانش پاسخگوی سوالات پرستاران در خصوص مشکلات و مطالبات‌شان شد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه