وضعیت پسماند عفونی غرب مازندران نگران‌کننده است

وضعیت پسماند عفونی غرب مازندران نگران‌کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، وضعیت پسماند عفونی غرب مازندران را نگران‌کننده دانست.

حسین احمدی

به گزارش چامه شمال، دکتر عباس علیپور در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام اینکه در مناطق مرکزی و شرقی استان مشکل پسماند عفونی نداریم، اظهار کرد: بعنوان مسئول و ناظر بر چگونگی بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی، نگران این مساله هستم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت موجود بسیار شکننده است، افزود: پسماند عفونی غرب استان دارای مسائل بین‌شهرستانی بوده و از طریق استانداری در حال رفع معضل هستیم.

رئیس شبکه بهداشت مازندران از تولید روزانه ۱۱ تن زباله عفونی در استان خبر داد و گفت: از این میان ۸ تن زباله بیمارستانی بوده و مابقی متعلق به مراکز خصوصی، کلینیک‌ها و مطب‌ها است.

دکتر علیپور با اعلام اینکه به ۷ شرکت جهت ساماندهی پسماند عفونی در استان نیاز داریم درحالیکه تنها ۳ شرکت در این زمینه فعالیت دارند، ادامه داد: تاکنون ۳ نوبت آگهی دادیم اما متاسفانه استقبالی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه داوطلب برای تاسیس شرکت در این رابطه نداریم، گفت: بعلت ایجاد کارخانه زباله‌سوز در ساری، سرمایه‌گذاران رغبتی به فعالیت در این زمینه نداشته و بیم دارند که پای کار بیایند. و این درحالی است که عنوان کردیم در خصوص اختصاص مکان، تسهیلات و خرید خودرو نهایت همکاری را خواهیم داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به صدور اخطار برای یکهزار و ۹۷۱ متخلف در زمینه پسماند عفونی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: از این میان، ۹۰ متخلف که به ۲ اخطار توجه نکردند به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگارمان که آیا سازمان نظام‌پزشکی ساری به تعهدات خود در رابطه با پسماند عفونی عمل می‌کند، اینگونه توضیح داد: مشکل سازمان نظام‌پزشکی ساری حل شده است. در بحث تعرفه مساله داشتند که با ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری، معضل مرتفع گردید و به تفاهم رسیدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه