سگ‌ها همچنان گاز می‌گیرند

سگ‌ها همچنان گاز می‌گیرند

سگ‌های ولگرد در خیابان‌های مازندران همچنان جولان می‌دهند و متاسفانه متولیان امر هم توجه‌ای به ساماندهی حیوانات درنده ندارند.

به گزارش چامه شمال، آمارهای اعلام شده پزشکی قانونی، روند صعودی گازگرفتگی‌ها را نشان می‌دهند اما نمی‌دانیم چرا شهرداری‌ها بی‌تفاوت‌ رفتار می‌کنند.

در‌ گذشته کارگروه ساماندهی حیوانات ولگرد در استانداری تشکیل می‌شد و وضعیت اینگونه نبود و حال اینکه از این جلسات دیگر خبری نیست و سگ‌ها در هر کوی و برزنی پرسه می‌زنند.

در این ارتباط مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: طی هفت ماه امسال 75 مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای معاینه و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دکتر علی عباسی با بیان اینکه از این موارد 55 نفر مرد و مابقی زن هستند، افزود: خطر گازگرفتن سگ بسیار جدی بوده و اگر بر اثر حمله این حیوان دچار جراحت عمیق شدید، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: بر اساس آمار بیشترین گاز گرفتگی سگ مربوط به شهرستان‌های ساری، رامسر و بابل است.

دکتر عباسی افزود: در سال گذشته 104 مصدوم ناشی از گاز گرفتگی سگ برای بررسی معاینه و تعیین خسارت به پزشکی قانونی مراجعه کردند که 79 نفر مرد و مابقی زن بودند و این آمار، افزایش 8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه