ایران و زیمباوه، پزشک و دانشجو تبادل می‌کنند

ایران و زیمباوه، پزشک و دانشجو تبادل می‌کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تبادل اساتید، پزشک و دانشجو، ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک و پذیرش بیماران می‌تواند زمینه‌های همکاری دانشگاه علوم پزشکی با کشور زیمباوه باشد.

به گزارش چامه شمال، دکتر فرهاد غلامی در دیدار با سفیر زیمباوه با اظهار خرسندی از فراهم شدن زمینه های همکاری در حوزه پزشکی دو کشور مستقل در کنار روابط سیاسی حسنه و اقتصادی که اکنون دارند خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به واقع کشوری قدرتمند از جمله در علوم پزشکی در منطقه و حتی جهان است و این در حالی است که قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از بیماران برای درمان و دارو وابسته به خارج بودند.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی در حوزه درمان دیگر وابستگی به کشورهای خارجی نداریم و در حوزه دارو نیز بسیاری از داروها و مواد اولیه در داخل کشور تولید می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: در حوزه آموزش با تبادل اساتید و دانشجو و در حوزه پژوهش نیز ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک می‌تواند به همکاری دو کشور منجر شود.

دکتر غلامی با اظهار اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران یک دانشگاه پیش‌رو در ایران بوده و جزو ۱۰ دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور و مرکز کلان منطقه‌ای یک آمایشی سلامت کشور می‌باشد، ادامه داد: نزدیک به ۶۰۰ هیات علمی و ۸ هزار دانشجو و ۱۳۰ رشته تحصیلی در حوزه‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی در کنار ۵ بیمارستان آموزشی و ۲۵ بیمارستان درمانی مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: وجود طبیعت زیبا در استان زمینه را برای توریسم درمانی و توریسم سلامت نیز کاملا فراهم آورده است و امیدواریم این دیدار شروع توسعه همکاری میان دو کشور باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه