استقرار راهداران در جاده‌های برفگیر مازندران

استقرار راهداران در جاده‌های برفگیر مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از استقرار راهداران در جاده‌های برفگیر استان مستقر شدند.

به گزارش چامه شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران مازندران، حسن جهانیان در رزمایش مشترک طرح زمستانی که با حضور استاندار، فرمانده فراجا استان و مدیران دستگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای برگزار شد، اظهار کرد: 350 راهدار در جاده‌های برفگیر مازندران مستقر شدند.

وی ضمن قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران در خصوص ایمنی راه‌ها در فصل زمستان گفت: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد حمل و نقل بار و مسافر کشور از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام می شود بنابراین مسئولیت سنگینی بر عهده این اداره‌کل قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خاطرنشان کرد: در طول 10 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی مازندران 23 راهدارخانه فعالیت دارند.

جهانیان با اعلام اینکه 350 نفر از راهداران سخت‌کوش در قالب 33 اکیپ راهداری زمستانی در مناطق برفگیر استقرار یافتند، افزود: 250 دستگاه ماشین آلات راهداری شامل بلدوزر، گریدر، لودر، کامیون، نمک‌پاش، دستگاه برف‌خور و دستگاه آب نمک پاش و سواری کمک‌دار ویژه گشت راهداری در 3700 کیلومتر از راههای برفگیر و کوهستانی استان و 13 گردنه بطول 700 کیلومتر‌، فعالیت‌های راهداری زمستانی را دنبال می‌کنند‌.

وی تجهیز راهدارخانه‌ها به وسایل و امکانات موردنیاز و استفاده حداقلی از نمک برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه را ضروری دانست و یادآور شد: در سایه حضور فعال و پررنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره‌کل و فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان، شاهد کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن در سطح راههای استان باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه