۴ سامانه هوشمند راهداری در مازندران به بهره‌برداری رسید

۴ سامانه هوشمند راهداری در مازندران به بهره‌برداری رسید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از بهره‌برداری از ۴ سامانه هوشمند راهداری خبر داد.

حسین احمدی

به گزارش چامه شمال، حسن جهانیان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به افتتاح ۴ سامانه راهبردی و اثرگذار در حوزه راهداری، اظهار کرد: این سامانه‌ها شامل سامانه مدیریت جامع روشنایی، سامانه مدیریت مخازن سوخت، سامانه مدیریت کنترل پروژه و سامانه جامع آمار و اطلاعات است.

وی با اعلام اینکه مازندران با دارا بودن ۳۵۰ کیلومتر روشنایی رتبه اول کشور را داراست، توضیح داد: با راه‌اندازی این سامانه علاوه بر پیشگیری و نظارت بر سرقت کابل، ترانس و دیگر تجهیزات، قطعی ناگهانی روشنایی نیز مدیریت و رفع اشکال می‌شود.

جهانیان ادامه داد: همچنین با استفاده از سامانه هوشمند روشنایی علاوه بر رفع مشکل در اسرع وقت، موجبات کاهش و جلوگیری از سرقت نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: در سامانه مدیریت مخازن سوخت، هرگاه میزان ذخایر به کمتر از ۲۰ درصد برسد، هشدار صادر می‌کند.

جهانیان با بیان اینکه مدیریت ۸۵۰ پروژه روی کاغذ دشوار است، گفت: با همراهی سامانه مدیریت کنترل پروژه، زمان و اعتبار پروژه‌ها را کنترل می‌کنیم.

وی در باب سامانه جامع آمار و اطلاعات توضیح داد: بر اساس این سامانه علاوه بر رصد آمار و اطلاعات طرح‌ها، اعتبارات و عملکرد کارکنان نیز رصد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار که فاقد آسفالت می‌باشند را ۲۵۰ روستا اعلام کرد و افزود: این میزان روستا نیازمند ۱۱۰۰ کیلومتر آسفالت هستند که اعتبار هنگفتی را طلب می‌کند چراکه آسفالت هر کیلومتر جاده روستایی ۵ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

جهانیان با اشاره به اینکه ۹۱ کیلومتر زیرسازی و آسفالت راه روستایی صورت گرفت، یادآور شد: همچنین ۴۸ کیلومتر روکش تقویتی راه‌های روستایی نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه همه راهدارخانه‌ها مرمت، بازسازی و تجهیز شدند، از ساخت راهدارخانه‌های ولی‌آباد کندوان، بلده نور و محمدآباد دودانگه خبر داد.

جهانیان به وجود ۴۶ مجتمع خدمات بین‌راهی اشاره کرد و گفت: احداث ۱۲ مجتمع بین‌راهی دیگر آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اعلام اینکه رتبه اول رشد درآمدهای سازمان راهداری در زمینه حمل و نقل کالا را کسب کردیم، افزود: در این حوزه ۱۴ میلیون تن کالا جابجا شد که نشان از رشد ۴۷ درصدی دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه