رفع تصرف زمین 7 هکتاری در بستر رودخانه هراز

رفع تصرف زمین 7 هکتاری در بستر رودخانه هراز

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از بازپس‌گیری 70 هزار متر مربع زمین تصرف شده بستر رودخانه هراز با ارزش ریالی بیش از 7 هزار میلیارد ریال در محدوده روستای فرح‌آباد از توابع شهرستان محمودآباد خبر داد.

به گزارش چامه شمال، حیدر داوودیان اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مسئولان دستگاه قضا در شهرستان محمودآباد، همکاران ما در مدیریت منابع آب آمل و محمودآباد و نیروی انتظامی، حکم رفع تصرف زمین 70 هزار متری تصرف شده واقع در بستر رودخانه هراز اجرا شد.

وی افزود: این زمین در محدوده روستای فرح‌آباد شهرستان محمودآباد طی سال‌های اخیر مورد تصرف برخی افراد قرار گرفت. متصرفان پس از تصرف زمین موجود در بستر رودخانه هراز، اقدام به تفکیک و دیوارکشی کردند و 70 هزار متر زمین به حدود 50 قطعه در اندازه‌های مختلف تقسیم شد تا برای فروش آن اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این زمین هفت هکتاری با توجه به قیمت روز زمین در منطقه بیش از 7 هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که خوشبختانه با دستور دادستان پرونده برای رفع تصرف این زمین تشکیل و به مرحله اجرای حکم نیز رسید و از تصرف خارج شد. غالب متصرفان نیز غیربومیانی بودند که زمین را از بومی‌ها خریداری کردند.

داوودیان افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون ۸ پرونده بازپس‌گیری زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌ها در شهرستان‌های آمل و محمودآباد تعیین تکلیف شد.

وی یادآور شد: بنا به آمارهای موجود در نیمه‌نخست سالجاری 210 هزار متر مربع از زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌های مازندران که طی نیمه نخست امسال به تصرف در آمده بود با پیگیری‌های ادارات منابع آب شهرستان‌ها و همکاری دستگاه قضا آزادسازی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه