حوزه هنری مازندران میزبان "روایت حبیب"

حوزه هنری مازندران میزبان "روایت حبیب"

رئیس حوزه هنری مازندران از برگزاری سومین ویژه برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی "روایت حبیب" ویژه سالگرد سردار سلیمانی در استان خبر داد.

به گزارش چامه شمال، مهدی معصومی گرجی با اشاره به اینکه این برنامه به صورت متمرکز در زورخانه عمادی اجرا می‌شود، اظهار کرد: این رویداد هنری سه‌شنبه ۱۲ دی ماه با شعار جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی در زورخانه مرحوم عمادی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه روایت حبیب سه سال است که توسط حوزه هنری و با موضوع سردار سلیمانی در سراسر کشور دنبال می‌شود، افزود: سال گذشته رویداد روایت حبیب در شهر‌های نکا، قائمشهر و ساری به صورت میدانی و صحنه‌ای اجرا شد و امسال نیز این ویژه‌برنامه به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه روایت حبیب هر سال با رویکرد و نگاه خلاق هنری به اجرا در می‌آید، گفت: هدف ما این است که با زبان هنر، رشادت‌ها، سلحشوری‌ها، اخلاق، منش و معرفت سردار سلیمانی را برای مردم بازگو کنیم.

معصومی اضافه کرد: شعر خوانی، نقالی و اجرای مرشد، اجرای نمایش، روایت‌گری، موسیقی تک‌خوان محلی مازندرانی، تجلیل از جوانمردان ورزشکار که مقابل اسرائیل رقابت نکردند و رونمایی از اثر نقاشی دیجیتال از جمله بخش‌های این رویداد است.

وی افزود: روایت حبیب با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه کربلا، شهرداری و بنیاد حفظ آثار برپا می‌شود.

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه در این برنامه از هنرمندان متعهد استان بهره‌گیری می‌شود، گفت: تلاش داریم روایات حبیب را مردمی‌سازی کنیم.

معصومی با بیان اینکه سردار سلیمانی در دل مردم زندگی کرده و مردمی بود و مسلک علی علیه‌السلام را دنبال می‌کرد، افزود: سردار سلیمانی از کودکی در زورخانه فعالیت می‌کرد و این مرام و پهلوانی از کودکی در وجود او بود.

وی تاکید کرد: هنر یک زبان جهانی و تاثیرگذار در تبیین اهداف انقلاب اسلامی است و تلاش داریم ویژه برنامه‌ای هنرمندانه برگزار کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه