داوران دو جشنواره رسانه‌ای مازندران معرفی شدند

داوران دو جشنواره رسانه‌ای مازندران معرفی شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، داوران دو جشنواره رسانه‌ای را معرفی کرد.

به گزارش چامه شمال، احسان آهنگر اظهار کرد: ۷ داور معرفی شده از سوی مرکز مطالعات رسانه وزارت ارشاد، داوری دو جشنواره مطبوعات مازندران و استان‌های شمالی را آغاز کردند.

وی افزود: در مجموع ۷۶۷ اثر به دبیرخانه نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای مازندران و دومین دوره جشنواره رسانه‌ای منطقه شمال رسیده است.

آهنگر با اشاره به اینکه از این میان، ۳۰۱ اثر رسیده مربوط به دومین جشنواره رسانه‌ای منطقه‌ای شمال می باشد، اضافه کرد: از این تعداد ۶ اثر مغایر با شیوه نامه جشنواره بوده و ۲۸۹ اثر در بخش اصلی و ۶ اثر در بخش ویژه با عنوان هچیرود شهر فرصت‌ها دریافت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: از ۲۸۹ اثر ارسالی به بخش اصلی؛ ۳۲ اثر در بخش خبر، ۹۱ اثر در بخش گزارش، ۳۸ اثر در بخش عکس، ۳۳ اثر در بخش مصاحبه، ۷ اثر در بخش چند رسانه‌ای، ۴۲ اثر در بخش یادداشت و مقاله، ۴۶ اثر در بخش تیتر بوده و در بخش طراحی و صفحه آرایی نیز هیچ اثری دریافت نشده است.

آهنگر ادامه داد: دکتر محمود مختاریان در بخش‌های عکس، چند رسانه‌ای، تیتر و بخش ویژه، دکتر مهدی صالحی در بخش‌های خبر و گزارش و دکتر افسانه مظفری در بخش‌های مقاله، یادداشت و مصاحبه از سوی مرکز مطالعات رسانه به عنوان داور دومین جشنواره رسانه‌ای منطقه شمال به بررسی آثار می‌پردازند.

وی عنوان کرد: این جشنواره با اهداف ایجاد فضای رقابتی بین آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای شمال کشور، معرفی پتانسیل‌های گردشگری، ساحلی، رسانه‌ای و مدیریت شهری هچیرود و شمال کشور، ارتقا سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی شمال کشور، ایجاد همگرایی بین رسانه‌های شمال کشور، معرفی رسانه‌های شمال بین شهروندان، معرفی جاذبه‌های گردشگری شمال کشور و معرفی مدیریت‌های شهری برتر در بخش گردشگری و ساحل برگزار می‌شود.

آهنگر اذعان داشت: محورهای اصلی جشنواره مدیریت شهری و توسعه گردشگری شهرهای شمال، معرفی جاذبه‌های گردشگری شمال، آداب و رسوم شهرهای شمالی، شهرسازی مدرن همراه با نگاه جذب توریست در شهرهای شمالی و  مدیریت گردشگری در شمال و بخش ویژه جشنواره نیز هچیرود، شهر فرصت‌ها بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان داشت: ۴۶۷ اثر نیز به نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای مازندران رسیده که ۱۹ اثر مغایر با شیوه نامه بوده و از مجموع ۴۴۸ اثر تایید شده ۴۲۱ اثر مربوط به بخش اصلی و ۲۷ اثر مربوط به بخش ویژه بوده است.

آهنگر ادامه داد: از مجموع ۴۲۱ اثر بخش اصلی؛ ۲۱ اثر در بخش خبر، ۱۱۰ اثر در بخش گزارش، ۲۶ اثر در بخش عکس، ۶۱ اثر در بخش مصاحبه، ۸ اثر در بخش طنز اجتماعی و کاریکاتور، ۹۲ اثر در بخش مقاله و یادداشت، ۷۷ اثر در بخش تیتر، ۱۵ اثر در بخش صفحه آرایی و طراحی و ۱۱ اثر در بخش چند رسانه‌ای دریافت شده است.

وی تاکید کرد: در بخش ویژه که با موضوع شعار سال بوده نیز ۲۷ اثر دریافت گردید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: دکتر حمیدرضا مدقق در بخش‌های مقاله، یادداشت، تیتر و چندرسانه‌ای، دکتر سید شهاب‌الدین واحدی در بخش‌های عکس و بخش ویژه، دکتر فریدون صدیقی در بخش‌های مصاحبه، طنز اجتماعی و کاریکاتور، طراحی و صفحه آرایی و دکتر سهیلا خلجی در بخش‌های خبر و گزارش از سوی مرکز مطالعات رسانه به عنوان داور دومین جشنواره رسانه‌ای منطقه شمال به بررسی آثار می‌پردازند.

آهنگر افزود: ارتقای دانش رسانه‌ای استان مازندران، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها، توسعه ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای استان مازندران، آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌های مکتوب و مجازی و بهره‌گیری از این قابلیت‌ها ، ارزیابی مهارت‌ها و شناسایی برترین‌های رسانه‌ای مازندران و... از جمله اهداف برگزاری نهمین دوره جشنواره مطبوعاتی استان مازندران بود.

آهنگر اذعان داشت: تبیین کارکرد رسانه‌ها با محور نگاه منصفانه، نقد مشفقانه، سبک زندگی ایرانی- اسلامی با محوریت(ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، مسجد و نماز)، چالش‌های اجتماعی-آسیب‌های اجتماعی (طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری، فقر)، کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه، هنر و رسانه، محیط زیست (جنگل ها، مراتع، بحران آب، زباله) و معرفی جاذبه‌های گردشگری مازندران از جمله محورهای نهمین دوره جشنواره مطبوعات مازندران بوده است.

وی افزود: بخش‌های اصلی جشنواره اعم از گزارش(خبری-تحلیلی)، مقاله، سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر، مصاحبه، عکس(خبری و غیر خبری)، طنز اجتماعی و کاریکاتور، طراحی و صفحه آرایی، چند رسانه‌ای و بخش ویژه شعار سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ (عنوان شده توسط مقام معظم رهبری) بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان زمان اختتامیه دو جشنواره رسانه‌ای فوق را نیمه‌دوم بهمن‌ماه سال‌جاری عنوان کرد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه