ساخت بزرگترین ترانسفورماتور به سفارش برق منطقه‌ای مازندران

ساخت بزرگترین ترانسفورماتور به سفارش برق منطقه‌ای مازندران

بزرگترین و اولین ترانسفورماتور ۵۰۰ کیلوولت ۶۰۰ مگاولت آمپر کشور در شرکت ایران ترانسفو با همکاری و سفارش شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان طراحی و ساخته می شود.

به گزارش چامه شمال به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، در نشست مدیران عامل شرکت ایران ترانسفو و شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در زنجان تفاهمنامه همکاری برای تبادل اطلاعات و ارائه داده ها جهت طراحی، شبیه‌سازی و ساخت اتو ترانسفورماتور ۵۰۰/۴۰۰ کیلوولت ۶۰۰ مگاولت آمپر، فی‌مابین برق منطقه ای مازندران و گلستان منعقد و مبادله شد.

در این نشست کوروش موسوی تاکامی مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: به منظور اتصال قوی به شبکه برق اوراسیا و آسیای مرکزی از طریق کریدور جنوب دریای خزر، پست ۵۰۰/۴۰۰/۲۳۰/۶۳ کیلوولت شهید چمران آزادشهر در استان گلستان احداث و در دست توسعه است.

وی عنوان کرد: برای تثبیت فرکانس و ولتاژ و مبادله توان و انرژی با کشورهای همجوار، نیازمند احداث خطوط EHV است.

موسوی تاکامی اضافه کرد: خوشبختانه شرکت ایران ترانسفو به عنوان بزرگترین تولید کننده ترانسفورماتورهای قدرت در غرب آسیا، با بهره‌گیری از توان متخصصین داخلی و تجربه گرانبها در ساخت انواع ترانسفورماتورهای قدرت، توانایی ساخت این ترانسفورماتور پرقدرت را دارا است.

این مقام مسئول گفت: شرکت ایران ترانسفو مجهز به نرم افزارهای پیشرفته شبیه‌سازی و طراحی و نیز تجهیزات، ماشین‌آلات مدرن و آزمایشگاه‌های پیشرفته است و می تواند تایپ تست این ترانسفورماتور را در داخل کشور انجام داده و صنعت برق مازندران و گلستان را در مسیر صحیح توسعه شبکه قرار دهد.

تاکامی افزود: ما مفتخر هستیم که با همراهی و همکاری شرکت ایران ترانسفو، بزرگترین ترانسفورماتور فوق توزیع ۶۳/۲۰ کیلوولت کشور و شاید غرب آسیا را طراحی و ساخته و در استان‌های مازندران و گلستان نصب کنیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان ادامه داد: ترانسفورماتور ۵۰۰/۴۰۰ کیلوولت موصوف، مجهز به سیستم های پایش و مانیتورینگ، سنسورهای پیشرفته اندازه‌گیری دمای هات اسپات، تجهیزات آنالیز و تحلیل گاز و رله‌های حفاظتی و تشخیص خطای دقیق و دیجیتال خواهد بود.

موسوی تاکامی بیان داشت: وزن و مشخصات بهینه این ترانسفورماتور کم تلفات با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته طراحی، شبیه‌سازی و تعیین می شود.

وی در پایان گفت: ما مفتخر هستیم تا با تکیه بر دانش متخصصین ایران ترانسفو و شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، شروع عملیات مطالعات و طراحی این اتوترانسفورماتور را اعلام و بزودی و پس از ساخت آن، این تجهیز گرانبها به آزادشهر حمل، نصب و راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه