قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در قائم‌شهر

قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در قائم‌شهر

در جلسه پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و تفکیک اراضی در قائم‌شهر اعلام شد: از مجموع ۶۶ فقره احکام صادره قلع و قمع در سالجاری تاکنون ۳۵ مورد احکام ماده ۳ و تبصره ۲ اجرایی شد و ۳۱ مورد دیگر آن تا پایان سال باید عملیاتی شود.

به گزارش چامه شمال، فرماندار قائم شهر در این جلسه درباره لزوم اجرای احکام صادره دستگاه قضایی در قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: شهرداری و دیگر دستگاه‌ها موظفند در قلع و قمع ساخت و سازهای  غیرمجاز خصوصا در تخریب بناهای چندین طبقه که به صورت غیرمجاز احداث شده‌اند، همکاری کنند.

جواد مولایی با بیان اینکه نباید زمین‌های کشاورزی و باغی با تغییر کاربری به ساخت و سازهای غیرمجاز تبدیل شوند، افزود: پیشگیری از وقوع جرایم تفکیک و ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در واقع جهت جلوگیری از تبعات و خسارات مالی و لطمات روحی و روانی به مالکان و افرادی است که ناآگاهانه و یا آگاهانه دست به چنین اقدام غیرقانونی می‌زنند.

وی با اشاره به آمار بالای تفکیک و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی و منابع‌طبیعی، اضافه کرد: غفلت‌ها و قصورها و بی‌توجهی مدیران و متولیان وقت در ادارات و نهادها و سازمان‌های مسئول باعث شده تا امروز ‌با دهها برابر صرف انرژی و هزینه‌‌ای که به دولت تحمیل می‌شود، درصدد تخریب اینگونه بناها باشیم تا اراضی را به وضع سابق برگردانیم که آن‌هم زمین اول نخواهد شد.

فرماندار قائم شهر، ورود رسانه‌ها و دانشگاه‌ها برای معرفی عوامل تاثیرگذار در این بحران‌ها و چالش‌ها و کمک در جلوگیری از این مشکلات را یک ضرورت دانست و با ابراز نارضایتی از روند ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌ها، عامل انسانی را اصلی‌ترین علت این مشکلات دانست و از سایر ادارات مسئول و دستگاه قضایی خواست با خاطیان برخورد قاطع و جدی داشته باشند.

گفتنی است: در جلسه مذکور که با حضور فرماندار و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط و دادستانی شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد، بر آموزش و اطلاع‌رسانی و پیشگیری در راستای جلوگیری از تفکیک و ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی در حوزه‌های شهری و روستایی تاکید شد.

همچنین پس از گزارش دستگاه‌های مسئول درباره آخرین وضعیت تغییر کاربری‌ها و تفکیک اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان قائم‌شهر بر ضرورت اجرای احکام صادره از سوی دستگاه قضایی در قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز تا پایان سال تاکید شد.

 

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه