بندر امیرآباد میزبان اولین محموله ترانزیتی پنبه

بندر امیرآباد میزبان اولین محموله ترانزیتی پنبه

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: اولین محموله ترانزیتی پنبه و الیاف کشور ترکیه توسط 13 واگن از طریق ریل وارد بندر امیرآباد شد.

به گزارش چامه شمال، محمدعلی موسی‌پور از تخلیه 13 واگن حامل 1220 عدل پنبه و الیاف که از طریق ریل از کشور ترکیه و مرز بازرگان به بندرامیرآباد وارد شد، خبر داد و اظهار کرد: با ارائه خدمات مطلوب و با هدف ایجاد تنوع کالا جهت ترانزیت، اولین محموله الیاف و پنبه وارد و در انبار های بندر جهت عرضه به بازار مصرف تخلیه شد.

وی اشاره کرد: ماحصل تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قالب نشست‌های تخصصی با صاحبان کالا و تجار به نتیجه رسید که این محموله توسط ریل به بندر امیرآباد وارد و مقرر شد پس از ارزیابی و انجام محاسبات، تشریفات گمرکی و برآورد هزینه‌های مترتب بر کالا و مقرون به صرفه‌بودن و همچنین حجم بالای کالا و حساسیت در حمل آن با توجه به شرایط جوی، حمل و نقل ریلی بجای حمل جاده‌ای جایگزین گردد.

موسی‌پور با ابراز خرسندی از رونق حمل ریلی کالا در تنها بندر شمال کشور، گفت: ارائه خدمات مطلوب دستگاه‌های اجرایی همانند بنادر و دریانوردی، راه آهن و گمرک می تواند نقش به‌سزایی در رونق و گسترش حمل ریلی کالا جهت صادرات و ترانزیت داشته باشد و بررسی‌های بعمل آمده نشان می دهد صاحبان کالا و تجار به حمل ریل پایه روی آورده و ترغیب شده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، کوتاه شدن زمان حمل و نقل، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و ارتقا بهره‌وری، کاهش آلودگی زیست محیطی و سوانح و تلفات جاده‌ای و حفظ کیفیت محصولات را از جمله مهمترین مزایای روش حمل و نقل ریلی عنوان کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه