موافقت وزارت کشور با تغییر نام دهستان پشتکوه

موافقت وزارت کشور با تغییر نام دهستان پشتکوه

بخشدار منطقه چهاردانگه ساری درباره تغییر نام دهستان پشتکوه گفت: در سفر استاندار ۲۴ مهرماه سال گذشته با درخواست اهالی نسبت به تغییر نام دهستان پشتکوه از سوی وزارت کشور موافقت شد ولی هنوز در ارتباط با نام پیشنهادی اقدامی صورت نگرفت.

به گزارش چامه شمال، مسلم کاظمی با بیان اینکه نامگذاری برمبنای تاریخ، جغرافیا و زیست‌بوم منطقه خواهد بود، اظهار کرد: اسامی مختلفی در این زمینه به دست ما رسید که البته در تغییر نام‌ فاکتورهای مختلفی نقش دارد.

وی افزود: در کنار بررسی فاکتورها، علاقه مردم هم مهم بوده و آمارگیری و نظرخواهی از مردم صورت خواهد گرفت.

بخشدار منطقه چهاردانگه ساری با اشاره به اینکه منتظر هستیم اسامی مختلف دست‌مان برسد، اضافه کرد: همچنین در زمینه پیشنهادات، کمیته‌ای باحضور نخبگان و افراد سرشناس خواهیم داشت تا با تصمیم‌گیری بتوانیم سه نام جدید را به وزارت کشور اعلام کنیم.

کاظمی با تاکید بر اینکه تغییر نام دهستان پشتکوه نیازمند کار مطالعاتی و زیست‌بوم فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک پیشنهادات را با اهالی درمیان می‌گذاریم تا به وحدت کلام برسیم.

گفتنی است: با توجه به پیشینه تاریخی، توریستی و فرهنگی منطقه و همچنین پیشینه قبلی منطقه که در دارزنای تاریخ به بلوک سورتیجی موصوف بوده و نظر به اهمیت بسیار بالای چشمه‌های آب معدنی سورت که امروزه به قطب گردشگری کشور تبدیل شده است، اهالی منطقه خواستار تغییر نام این دهستان از پشتکوه به یکی از نام‌های پیشنهادی «دهستان سورتیچی» و یا «دهستان سورت» هستند.

ضمناً این دهستان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، دارای یکهزار و ۱۷۰ خانوار و جمعیت آن ۳ هزار و ۳۲۴ نفر است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه